FISKEKAKER

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon

Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av

Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat

Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har

Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden

Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg

 

Den dagen jeg lagde blandaball, hadde jeg 1 kg fisk

http://lillasjel.blogg.no/1356257431_blandaball.html

Jeg brukte halvparten til blandaball

Mens blandaballen stod og godgjorde seg på ovnen, lagde jeg fiskekaker

Jeg lagde dermed 3 fiskemiddager til den uken på den timen:))

500 gr fisk kjøres sammen med 1,5 ts salt til en seig masse

Spe forsiktig med 1 egg, pepper, 1,5 dl fløte og så litt vann til passe deig som kan formes som kaker

Ha litt vann på hendene så deigen ikke klistrer i fingrene eller sett deigen i pannen med en stor skje

Hjemmelagde fiskekaker er gjort på et øyeblikk hvis man har en foodprocessor

Stekes til de er pent gyldne og gjennomstekt

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20561896)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20561896)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20561896)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20561896)a(2109532)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

15 kommentarer
    1. julianogmamma: Har du aldri smakt hjemmelagde fiskekaker? Å det er da så godt og så sunt og så raskt å lage hvis du har en maskin. Du må ha fersk fisk, ikke frossen. Du lager fiskekaker mens potetene koker, tar ikke lenger tid

    2. Hjemmelagde fiskekaker er bare så mye bedre enn kjøpte…. kom på at det er lenge siden jeg lagde det forresten…en middagside var det

    3. julianogmamma: Da kan du imponere med hjemmelagde fiskekaker en dag:)) Ungene bruker å like det. Et tips er å snu de i brødrasp før du steker de så de blir sprø, da bruker ungene å like de bedre. Kanskje du ikke har kresne unger du slik jeg hadde,hehe

    4. He he måtte humre av advarselen din i begynnelsen av innlegget. Har jo sett av tidligere innlegg og at du kan lage mat og at den ser god og innbydende ut. Selv er jeg så kresen at jeg ikke liker fisk da, men stakk innom med en kommentar anyway 🙂

    5. Rødme…nei gjør ikke det dessverre. Barndommens torsk og kolje som jeg spiste kald til slutt for jeg måtte jo spise opp, gjorde ikke akkurat at jeg fikk lyst på fisk når jeg ble voksen og bestemte selv .. Liker ikke reker ol heller…hi hi.. men klarer meg helt fint uten alt dette 🙂

    6. moonbeamscorner: Du må ikke:)) Men de har en på Rema 1000 som er iinnmari god, fersk i folieform, jeg har på litt olje, hvitløk, chili, salt og pepper og inn i ovnen ca 25 min, 200 gr. Det blir smellgodt:) Hehe:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg