Stakkars gubben

 

Deilig vær. Fint å se dyra gå ute og beite.

 

Denne uken har jeg jobbet mye med følelser.

Lagrede følelser.

Igjen.

Jeg trodde jeg skrev en blogg til meg selv i går.

Jeg har sluttet å puste

 

 

 

Den var nemlig lang og jeg tenkte den var kjedelig.

Stor var forbauselsen min, når så mange kjente igjen det jeg skrev og følte det traff dem.

Og var til hjelp.

Denne bloggen er jo egentlig for meg, for jeg liker å lufte tankene mine.

Ikke alle er enige eller liker det jeg skriver men det spiller jo ingen rolle.

Da kan de gremmes litt eller irritere seg, det er det samme for meg.

 

 

Jeg skriver om meg, og hva jeg tenker og føler.

Jeg går ikke til angrep på noen og respekterer andres meninger.

Og så blir jeg da forundret når noe treffer så mange.

Men nok om det.

 

 

 

Jeg satt her da i går, litt medtatt etter all mental jobbing.

Når noe forløses, vil det kjennes fysisk også.

Gamle gubben grå var ute på oppdrag….. som vanlig.

Slik er det i dag også.

Han var med og handlet mat og så dro han avgårde igjen.

Han må kanskje være dobbelt aktiv for å kompensere for henne som bare sitter og leser.

Bare tuller.

 

 

 

Jeg hadde egentlig planlagt en tur til Moa, nære Ålesund, på shopping i går.

Men torsdagskvelden fikk jeg da beskjed om at nei, han ble opptatt.

Jeg funderte litt på om jeg skulle kjøre alene.

Ta det som et oppdrag til å bli tøffere.

Vi har bare neste helg igjen og kjenner jeg han rett, er han på farten da også.

Men så er det den fysiske kroppen som ikke helt vil det hjernen min ønsker.

 

 

 

Jeg er jo egentlig en impulsiv oppdagelsesreisende inni meg.

Kroppen derimot er ikke helt enig.

Det nærmer seg ferie og jeg har så lyst til å få pakke noen nye klær.

Er vel snart et år siden jeg handlet klær sist. Tror jeg.

Føles ihvertfall slik.

 

 

Når gubben kom hjem litt over klokka 16, sier jeg:

Kommer du alt nå? Jeg har ikke lagd middag.

Å ja, sier han, jeg sa jo i 4~5 tiden.

 

Skal vi dra til Ålesund sier jeg.

Nå?

Ja.

Ja, det kan vi vel.

Da handler vi sa jeg og så spiser vi etterpå.

Hvis du ikke sulter ihjel før det?

Nei, men jeg må dusje først, sier gubben og litt før 16.30 drar vi avsted.

Klokka 21.00 var vi hjemme igjen.

Snakk om å være effektiv, det er jo 1,5 time hver vei.

 

Jeg var innom KappAhl.

 

 

Zizzi

Da var mine klær i boks, 7 nye kjoler.

Jeg går jo stort sett alltid i kjole.

Før i tiden, gikk jeg aldri i kjole.

Nå synes jeg det er så deilig.

 

 

Så var det litt nytt til gubben.

4 t-skjorter, shorts, badeshorts, boxere

Tilsammen ca 4000 på klær og da har vi sikkert nok til neste år.

Det er ikke der vi bruker mest penger, nei 😀

 

 

Asiabutikken

Denne sursøte sausen er den beste, synes jeg.

 

 

Mens jeg var der, fikk gubben belønning for transport, på Gulating.

Fikk og fikk, fru Blom, det er jo han som betaler.

 

 

Så skulle vi på Sabrura og spise.

Da var det et kvarter igjen på buffet og ikke fikk vi bestille noe annet, for de skulle stenge.

Vel, da kjøpte vi takeaway, kjørte 1,5 time hjem, benket oss foran tv-en og spiste.

 

Det er så fint med en slik gubbe som stiller opp uten protester.

Kanskje hun har rett min mor som syntes synd på han fordi jeg herset med han.

Jeg tror heller min svigermor har rett.

Han gjør ingenting han ikke vil.

Takk for turen gubben min, takk for at du stiller opp.

Du er den beste mannen i verden.

I dag

 

 

ps. Han er litt teit av og til da. Ikke si at jeg har sagt det😀

 

4 kommentarer
      1. Vi var ikke så sultne. Vi hadde spist klokka 2, var derfor jeg ikke hadde begynt på middagen. Jeg hadde spist suppe og han niste 😀Men var veldig sultne når vi kom hjem ja, så vi spiste faktisk opp alt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg