Travelt ja!!

 

 

Dagen i dag.

 

Gubben må plassere bort brus, sprudlende og cider.

Med mitt forbruk av alkohol, vil jeg nok ha nok et års tid.

Men det var så mange ulike typer at jeg ble fristet til å prøve.

Sprudlende med ananassmak, og med fersken og jordbær, det blir spennende.

Må bli mange invitasjoner, for jeg drikker ikke alene og gubben holder seg til en øl i helga.

Men hvor er han?

Har noen sett han i dag?

Han var her til frokost faktisk.

 

 

Kjoler hengt opp.

Stort sett veldig fornøyd.

 

Angrer litt på disse to.

For disse må strykes.

Sko i alle farger.

Hihi.

Ikke akkurat.

Jeg kjøper ikke mye sko og bruker aldri finsko lenger.

Jeg digger trenden med tøysko til kjoler, jeg så at nesten alle hadde det på bokmøtet.

Jeg skulle ha hvite sandaler men de hadde ikke mange  litt finere sandaler,  på Sketchers, så jeg får kjøpe Rieker.

Men jeg klarer meg sikkert med de jeg har,  et par år til.

 

Jeg tok frem fra skuffen det jeg skal spise tomt, slik at jeg har en liten oversikt over hva jeg skal bruke fremover.

Har du tips til hvordan bruke hel bokhvete, skrik ut.

Det blir god plass i skuffen når alt dette er borte.

I dag blir det Pasta med klippfisk fra klippfisk-kokeboken.

Det står at fisken skal i ovnen til den flaker seg, men jeg har bare små biter av fisk, så jeg får jukse litt.

Bøkene i innlegget er Leseeksemplarer fra ulike forlag.

I det vi var på vei hjem onsdag, ville jeg handle.

Når man er sliten, er det godt å ha slike ting unnagjort.

Jeg tror gubben ble litt imponert, når jeg hadde meny til lørdagens grillfest og handleliste klart.

Planlegging er superviktig.

 

Grillaften

Jeg har planlagt å teste noen grønnsakretter fra Sultne gutter kokeboken.

Jeg er så imponert over så mye deilig tilbehør som presenteres i denne boken.

 

Sultne gutter, s 170. Ratatouille med mozarella

 

Grilla paprikasalat s 157

 

Ertesalat med feta s 127

 

Nakkekoteletter

Svinefilet

Kylling med mozarella rødløk

Lyr i karrisaus

scampi i form

småpoteter og potetsalat

 

Alle disse tre rettene, fra kokeboken, kan forberedes eller lages dagen før, men i dag er jeg slapp og sliten, så jeg vil hvile til i morgen.

Det er ikke så mye for meg å gjøre i morgen,  for gjestene kommer med både salat, brød og dessert.

Kyllingform, fisk og scampi, kan jeg gjøre klart tidlig på dagen.

Jeg skulle ha grillspyd av lam også, men droppet det, da vi blir bare 7 personer.

Jeg synes det er fint med mye forskjellig,  for da har vi rester i flere dager.

Ikke noe av dette er mye arbeid på grillen.

 

Det er ikke strøkent i huset, men det orker jeg ikke å ta tak i.

Jeg får gjester som kjenner meg og tar det som det er.

Det viktigste er at vi møtes og koser oss sammen.

Og vi skal være inne, blir for kaldt å sitte ute.

Hvis jeg kun kan ta imot besøk når huset er tipptopp, ja da blir jeg alene og det vil jeg ikke.

Jeg liker at folk stikker innom, både bedt og ubedt.

 

 

 

Omtale skrevet:

Elin Hansen, Fremmed

 

I dag vil jeg lese ut denne.

Per har vært med å planlegge kupp på Cuba,  men nå er han på vei videre og jeg må være med.

Bøker ja.

Nå har jeg nesten stablet ferdig juli. Jeg vet det kommer til noen nyheter enda, men grovplanlagt.

August er også nesten ferdig planlagt.

 


Blant annet disse skal være med i juli.

De fikk jeg når jeg var hos Cappelen på onsdag.

Og så kommer Lene Lauritsen Kjølner med ny Petrabok og Kristin Hannah har kommet med en ny og for ikke å snakke om Kjersti Herland Johnsen som kommer med ny bok fra Himmelfjell.

Og jeg må lese Jeg er pilgrim av Terry Hayes, for der har det kommet en ny.

Pluss at jeg bare må prøve å lese ut noen av de gubben har lest.

Hjelp.

Jeg når ikke å lese alt jeg ønsker å lese.

 

 

Slik kan man innbille seg at man har det innmari travelt 😉🤪🤓

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg