Tina Frennstedt, Skjærsild

Tina Frennstedt, Skjærsild

Leseeksemplar fra Vigmostad og Bjørke

 

Tina Frennstedt har kommet med ny bok i cold case serien sin og jeg har likt begge de to første og er nå klar for bok 3, Skjærsild

Tina Frennstedt, Forsvunnet

Tina Frennstedt, Nedtelling 

 

Frennstedt lar seg inspirere av uoppklarte drap og serien skal også filmatiseres.

 

Skjærsild fenger fra første til siste side. Av og til blir jeg litt lei av privatlivet og ekteskapsproblemer og at det bestandig er så mye styr med hovedpersonene og at de blir dratt inn i hver sak, men jeg må bare godta det, for det er slik i så mange bøker, og tv-serier også. Gubben og jeg himler ofte med øynene i seriene vi følger på tv, når etterforskere/detektiver igjen blir bortført og truet. Jaja, sukker vi, enda en hard dag på jobb.

Bortsatt fra det, som egentlig er en bagatell, er boken velskrevet og bra.
Ingen makabre utbroderinger, vanlig cold case etterforsking, selv om det denne gang var en kombinasjon av en gammel uoppklart sak og flere nye mordbranner.

Tina Frennstedt er absolutt en forfatter jeg vil følge og gleder meg til filmatisering.

 

Fra omslaget:Tredje bok i Tina Frennstedts Cold Case-serie – inspirert av uløste saker fra virkeligheten. En mordbrann setter skrekk i beboerne på Österlen. På huset til offeret finner politiet malte sifre som man tror forbryteren står bak. Vitnemålet til en kvinne som overlevde brannen, påminner etterforsker Tess Hjalmarsson om en sak hun var borte i tidlig i karrieren og som hun aldri fikk oppklart. Sammen med kollegaen Marie Erling og Carsten Morris, som utarbeider en psykologisk profil, leter Tess etter en gjernings- person som virker besatt av å hevne seg. Snart er Tess også truet, og med det også hennes nye samboer. Alt tyder på at fortiden har innhentet henne, og at hun står på morderens liste over personer som skal få unngjelde.

 

Nå leser jeg:

Åsa Larsson, Fedrenes misgjerninger

Leseeksemplar fra  Gyldendal

 

Åsa Larsson derimot, er kjent og kjær for meg. Jeg har lest alle av henne og sett alt som er filmatisert. Stor glede når hun nå kommer med en ny, Fedrenes misgjerninger. Kanskje en av de jeg gleder meg mest til i år. Denne og den nyeste av Cilla og Rolf Börjlind.

ET OFFER TIL MOLOK – ÅSA LARSSON

 

 

 

Statsadvokat Rebecka Martinsson kjeder seg i jobben på Kirunas politistasjon. Hun er nedlesset papirarbeid og lengter etter å få være mer operativ, å være med politikollegaene sine ut i felten. 

Så da den respekterte rettslegen Lars Pohjanen ber Rebecka om hjelp til å etterforske et gammelt drap, er hun ikke vanskelig å be. Noen har funnet liket av en mann som har vært savnet i tretti år. 

I denne sjette spenningsromanen om Rebecka Martinsson handler det om uoppklarte mysterier, familie og relasjoner, ny og gammel kjærlighet, korrupsjon og makt i lokalsamfunnet.

 

 

Mai, tema Bøker i serie

Lesestabel mai, 2022, Bøker i serie

Robert Galbraith, Lange skygger

Tove Alsterdal, Rotvelte

Mohlin og Nystrøm, Den andre søsteren 

 

 

Det nyeste nummeret av Hverdagsnettmagasinet, proppfull av forfatterintervjuer og mye mer, blant annet Bokidioten som denne gang prøver å rydde i bokhyllene sine. Lykkes hun?

https://hverdagsnett.no/index.php/magasin

Bokidioten er inspirert til å rydde….. eller?


Januar:

Bøker lest januar 2022, 14 bøker, herav 5 krim/spenning

Februar:

Bøker lest februar 2022, 24 bøker

Mars:

Bøker lest mars 2022, 15 bøker, herav 14 krim

April:

Bøker lest april 2022, 17 bøker

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg