Mohlin og Nystrøm, Den andre søsteren 

 

Mohlin og Nystrøm, Den andre søsteren 

Leseeksemplar fra Kagge forlag

 

Mohlin og Nystrøm, Det siste livet

Jeg likte bok 1 og gledet meg til bok 2.

Man blir dratt med fra første sidene når John prøver å komme seg unna de som er etter en, samtidig som han må etterforske flere drap.

Etterhvert blir han mer travel med å ødelegge spor enn å oppklare mord, for å komme seg unna selv. Det tar bort mye av spenningen for meg, da jeg føler jeg får vite altfor mye underveis,  hvordan ting henger sammen.

Det blir en røverhistorie med en liten tvist på slutten. Jeg likte nok bedre den første boken. Det blir for mye John skjuler spor her for meg.
Men de skriver bra denne nye krimduoen og jeg følger gjerne John videre, hvis han bare roer seg litt ned.

Men action er det og mange vil nok like denne. Ingen makabre utbroderinger som jeg kan huske ihvertfall.

 

 

Tidligere FBI-agent John Adderley får en ny mordsak å løse i den svenske byen Karlstad. Samtidig må han flykte fra gamle fiender. Alicia Bjelke er en ung kvinne med et ansikt så vansiret at folk rygger tilbake når de ser henne. Hun er hjernen bak en banebrytende dating-tjeneste som hun startet sammen med søsteren Stella, men det er bare vakre Stella som synes i rampelyset. Inntil hun en dag blir funnet død. Alicias liv blir snudd på hodet – og hun forstår at hun er morderens neste offer. Saken tildeles den forhenværende FBI-agenten John Adderley, som befinner seg i Karlstad under ny identitet. John jages av skygger fra sitt tidligere liv og blir nødt til å forlate Sverige for å overleve. Men igjen snur spillet. Han må ta et oppgjør med fortiden én gang for alle, og da viser mordetterforskningen seg å tilby en uventet mulighet. Med andre bok i serien om John Adderley viser radarparet Mohlin & Nyström hvorfor de er Sveriges nye krimyndlinger.

 

Nå leser jeg:

Tina Frennstedt, Skjærsild

Leseeksemplar fra Vigmostad og Bjørke

 

Tina Frennstedt har kommet med bok 3 i cold case serien sin og jeg har likt begge de to første og vil lese bok 3, Skjærsild nå snart.

Tina Frennstedt, Forsvunnet

Tina Frennstedt, Nedtelling 

 

Frennstedt lar seg inspirere av uoppklarte drap og serien skal også filmatiseres.

 

Fra omslaget:Tredje bok i Tina Frennstedts Cold Case-serie – inspirert av uløste saker fra virkeligheten. En mordbrann setter skrekk i beboerne på Österlen. På huset til offeret finner politiet malte sifre som man tror forbryteren står bak. Vitnemålet til en kvinne som overlevde brannen, påminner etterforsker Tess Hjalmarsson om en sak hun var borte i tidlig i karrieren og som hun aldri fikk oppklart. Sammen med kollegaen Marie Erling og Carsten Morris, som utarbeider en psykologisk profil, leter Tess etter en gjernings- person som virker besatt av å hevne seg. Snart er Tess også truet, og med det også hennes nye samboer. Alt tyder på at fortiden har innhentet henne, og at hun står på morderens liste over personer som skal få unngjelde.

 

 

Mai, tema Bøker i serie

Lesestabel mai, 2022, Bøker i serie

Robert Galbraith, Lange skygger

Tove Alsterdal, Rotvelte

 

Det nyeste nummeret av Hverdagsnettmagasinet, proppfull av forfatterintervjuer og mye mer, blant annet Bokidioten som denne gang prøver å rydde i bokhyllene sine. Lykkes hun?

https://hverdagsnett.no/index.php/magasin

Bokidioten er inspirert til å rydde….. eller?


Januar:

Bøker lest januar 2022, 14 bøker, herav 5 krim/spenning

Februar:

Bøker lest februar 2022, 24 bøker

Mars:

Bøker lest mars 2022, 15 bøker, herav 14 krim

April:

Bøker lest april 2022, 17 bøker

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg