Tina Frennstedt, Det siste bildet 

Tina Frennstedt, Det siste bildet 

Leseeksemplar fra Vigmostad og Bjørke

 

Tina Frennstedt, Forsvunnet

Tina Frennstedt, Nedtelling 

Tina Frennstedt, Skjærsild

 

Bok 4 gledet jeg meg til og den skuffet ikke. Jeg likte den svært godt.

Jeg ser noen synes Frennstedts bøker blir for rolige. For meg er de ikke det.

Det er noe jeg finner så behagelig, når jeg leser hennes bøker. Sidene bare flyr avgårde. Det er så lett og uanstrengt.

Her var det stadig nye vendinger og mange jeg mistenkte og bommet på. Jeg spekulerte fælt på hvordan det kunne henge sammen og jeg fant det ikke ut før det nærmet seg avslutning. Nå er det bare å glede seg til neste.

Liker du rolige krimgåter som ikke er rå og makabre, anbefaler jeg gjerne Frennstedt.

 

 

Fra omslaget:

Nervepirrende og overraskende – basert på virkelige hendelser.
En ung kvinne forsvinner sporløst på vei hjem fra en kveld på byen i København. Seks år senere dukker et bilde av henne opp på nettet. Hun sitter i en ukjent bil, med rufsete hår og et stresset blikk. Kort tid etter blir det lagt ut et nytt bilde, denne gangen av en kvinne som hadde vært savnet i sytten år. Kvinnenes skjebner kobles overraskende til en kjent skuespillerinnes flytting til Österlen. 
Tess Hjalmarsson, lederen for Skånes Cold Case-gruppe, er tatt ut av stillingen sin på grunn av en feil. Men da profiler Carsten Morris ber om hennes hjelp, blir hun kastet inn i den dramatiske etterforskningen rundt bildene og de savnede kvinnene.
På dagen leser jeg nå:

Sally Page, Historiesamleren

Leseeksemplar fra Kagge forlag

 

 

Den hjertevarme romanen Historiesamleren gir et rørende portrett av vaskehjelpen Janice. Hun samler på livsfortellingene og hemmelighetene til de hun vasker hos, men strever med å finne nøkkelen til den låste døren i seg selv.

Hun vet at det er gjennom menneskers historier man virkelig lærer dem å kjenne. Fra den nyskilte Fiona og sønnen hennes, til den operasyngende Geordie og den grusomme Mrs. Jadajadajada og hunden Decius; Janice har et unikt innblikk i lokalsamfunnet gjennom jobben hun gjør i folks hjem.
Når hun begynner å vaske hos Mrs. B – en vanskelig og hyperintelligent kvinne i 90-årene – møter hun til sin overraskelse noen som vil høre hennes historie. Mrs. B er overbevist om at det er mer ved Janice enn hva øyet kan se. Hva er det hun skjuler? Og har ikke alle en historie å fortelle?

 

På kvelden:
Katarina Widholm, Å telle hjerteslag 

Leseeksemplar fra Vigmostad og Bjørke

Feelgood fra Stockholm på 30~tallet høres underholdende ut.

 

Fra omslaget:Svensk feelgood fra 30-tallet! Året er 1937 og syttenårige Betty forlater hjembyen for å bli tjenestepike hos legefamilien Molander på Östermalm i Stockholm. Arbeidsdagene er lange, og legefruens nedlatende holdning konstant. Betty er uskyldig og kunnskapssøkende, og hun ser at det i storbyen finnes både andre muligheter og en langt større frihet enn hun var vant med i hjembyen. Ikke minst knytter hun et sterkt vennskap med Viola, tjenestepiken i nabohuset. Gjennom bøkenes verden kommer Betty også i kontakt med Martin, som er universitetslektor og av jødisk herkomst. Kjærlighetsrelasjonen mellom dem blir umulig. Å telle hjerteslag er fortellingen om en ung kvinnes vei ut i livet, i en historisk tid som ligner vår egen. Det er en varm roman med tidsriktig språk og fargesterke detaljer som raskt forflytter leseren til tiden rett før andre verdenskrig bryter ut.


Mai:

Lesestabel mai 24, tema nyheter

Anne Stern, Jordmoren i Berlin

Natasha Lester, En ny verden

S.A.Cosby, Alle syndere blør

Cecilia Klang, Kan inneholde spor av Tommy Roos

Heather Morris, Søstre i soloppgang

Steinar H. Nygaard, Perfekte forbrytelser finnes ikke

Januar:

Bøker lest, gubben og jeg, januar 24, 10 bøker

Februar:

Bøker lest februar 24, 11bøker, tema bøker i serie

Mars:

Bøker lest mars 24, 13 bøker

April:

Bøker lest april 24, 14 bøker

Favorittbøker 2023, 22 bøker

10 favorittkrimbøker 2023

Favoritter, topp 6 romaner, 2023

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=sh

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg