Sånn var det

Dette bladet kom i dag.

Det får meg til å tenke på minner når det var to her som sloss om å få lese det først.

Nå er disse to godt voksne og har egne barn.

Verden er en annen.

Når disse vokste opp, fikk de slett ikke alle ønsker oppfylt.

Med en rente på over 16% og kun en med fulltidsjobb, var det ikke rom for det.

Men nettopp derfor setter jeg stor pris på at jeg nå har det godt økonomisk.

Det sliter på helsa å ikke ha nok penger.

 

Jeg tenker også på at 40 år som pendlerfrue, snart er slutt.

Snart går vi her sammen, hele dagen.

Skummelt er det også dette med alder.

Man blir redd for alt som kan skje samtidig som at man ikke kan tenke på det.

Men sender gode tanker til alle som har mistet noen de er glad i. ❤️

Morgendagen kjenner vi ikke, takk og lov.

Men se, da er dette også, i orden.

Vi er velkommen til New Zealand.

Nå mangler bare togbillett til Oslo lufthavn, noe som ikke er mulig før Sjnord og Vy får til elektronisk samarbeid.

Ikke enkelt dette etter at bruen falt ned i Gudbrandsdalen.

Men vi har god tid.

Kun tog og hotell igjen å bestille.

 

 

 

Nå blir det en uke med middagslaging.

Jeg er litt ideløs for tiden.

Da er kokebøkene fine å ty til.

Jeg dro frem en stabel.

 

Dette er en gammel en.

Her er mye godt, men jeg har ikke lagd så mye fra dem.

Ofte finner jeg inspirasjon og så lager jeg noe eget.

I dag blir det rester av lammefrikassé.

I morgen kveld vil jeg ha cobb salat.

Det er det så lenge siden vi har hatt.

Jeg går ut fra at gubben blir på farten på dagtid som han bruker.

Cobb salat

Jeg hat pølse i fryseren så tror jeg vil prøve denne.

Kroppen sier den vil ha paprika og tomater.

Mandag kanskje?

 

 

Jeg har også både kyllinglår og filet i fryseren.
Kanskje kyllingspyd med tzatziki?

 

 

Jeg har hellet ikke lagd mye fra denne boken.

 

 

Jeg har mørbrad i fryseren. Jeg har også noen gulbeter som snart krymper bort, i kjøleskapet.

Det kan være jeg lager denne på søndag, uten fennikel, for det er jeg ikke så glad

i.

 

 

Denne så også fristende ut.

Skal se om jeg får tak i lammekjøttdeig.

Dette kan bli snacks til neste helg.

Eller så finner jeg plutselig på noe annet.

Men trenger ikke handle så mye for har det meste.

Må ha løk, chili, tomater, persille og paprika bare tror jeg.

rømme og  yoghurt, ellers har jeg det som skal til.

Det er det fine at har man det meste i hus, er det lettere å være impulsiv.

Utenom 1 l melk, tror jeg det er 2 uker siden jeg handlet.

Nei, nå lyver jeg. Jeg handlet noe forrige tirsdag, så 1,5 uke.

Jeg er jo lat, jeg gidder ikke ut.

 

 

 

Nå skal jeg skrive bokomtale.

Jeg får besøk.

Og etterpå skal jeg lese i denne.

Jeg begynte i går kveld og tror den blir fin.

6 personer som må søke tilflukt fra stormen i en pub, som egentlig er stengt, men de bryter seg inn.

Mann og kone, som skal møtes for å skrive under skilsmissepapir.

Et eldre mannlig homofilt par.

En sjef og en sekretær, der sekretæren er forelsket i sjefen.

Leseeksemplar fra Cappelen.

Og i kveld blir det tvkveldmed snacks og dipp.

Da blir det flott dag.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg