Sånn går nå dagene

 

I dag så jeg en livesending av Barbro Rist.

https://www.facebook.com/BarbroRist/

Hun snakket om å få ut frustrasjonen vi bærer på.

Det har hun så rett i.

Det er mye viktigere enn vi tror.

Frustrasjon kommer av en årsak.

Den må vi ta tak i.

Vi må se hva den kommer av og hvordan vi kan forløse den.

Fortrenger vi årsakene til frustrasjon, klarer vi aldri å tenke positivt.

Vi må få det ut, ikke fortrenge, jobbe med det og så snu til det bedre.

 

Hun snakket også om takknemlighet.

Det er en av de mest høyfrekvente følelsene vi har.

Føler vi takknemlighet, føler vi lykke og tilfredshet.

Det skaper gode reaksjoner i kroppen vår.

 

Akkurat nå er jeg takknemlig.

Temperaturen ute har steget litt.

Jeg har tatt med meg tegnesaker ut på balkongen.

Et pledd for å holde varmen, må jeg ha.

Men deilig å få sitte ute i den vakre naturen vi har her.

Jeg har fått nye bøker i dag, stor lykke er det.

Herlig

 

 

Merkelig trend med at nesten alle omslag har dame med ryggen til.

Heldigvis finnes det unntak, men det er mange av de.

Jeg leser nå en bok jeg finner veldig koselig og fornøyelig.

Jeg som ikke liker humoristiske bøker, jeg lo høyt flere ganger, allerede etter få sider.

 

 

Jeg fikk en annen bok her om dagen også, som jeg gleder meg til.

Den heter Uten innkommende ordrer, av Linda Skomakerstuen.

Den forrige boken hennes var nemlig også ganske så fornøyelig.

Uten vesentlige feil eller mangler, Linda

 

 

Jeg tenker litt på morgendagen her jeg sitter.

Jeg fikk en melding fra fastlegen om at jeg burde ta meg en tur.

Lavt stoffskifte og høy kolesterol, stod det i meldingen.

Jeg er jo en liten rebell og litt uskikkelig.

Fordi de ikke trodde meg og ikke kunne hjelpe meg med å gjøre meg friskere, gikk jo jeg privat for å få hjelp med stoffskiftet mitt.

Jeg vet at det fortsatt er for lavt, men det er blitt bedre.

Det vet jo ikke fastlegen, for han får se prøvene mine, kun hvis jeg skriver at de skal ha en kopi.

Han vet derfor ikke at jeg har tatt prøver annenhver måned.

Ikke vil han gi meg medisinen jeg bruker heller.

Jeg må derfor si at jeg ikke vil ha hans hjelp.

Ikke vil jeg ha kolestrolmedisin heller.

Det er så delte meninger om det har noen hensikt og de har bivirkninger jeg ikke liker.

 

 

 

 

 

Det er ikke så moro å gå til legen og si han imot.

Sist jeg fikk melding, gikk jeg ikke.

Nå bestilte jeg en time for det er noe annet jeg vil ha hjelp til.

Jeg har nemlig altfor mye jern i blodet.

Det skal visst ikke være bra så jeg må høre om jeg får tappe av litt.

 

 

Tutta og jeg, vi koser oss og er takknemlig.

Selv om jeg ser på hendene mine at jeg holder på å bli gammel dame.

Det er som om huden blir for stor, den legger seg i rynker liksom.

Takknemlighet for det man har, er temaet i dag.

Jeg er svært takknemlig for alle goder jeg har.

Snart kommer bestemorsnuppen og skal ha middag før han skal på fotballkamp.

I kveld er det meditasjonskveld i Lillasjelgruppen, den siste før sommeren.

Og det skal tegnes Lillasjelbilde med masse blomster og fugler, det er jo en utfordring for en amatørtegner, som akkurat har kommet ut av tegneskapet.

Tankene går også til reiser og opplevelser som skal finne sted utover sommeren.

Glede og takknemlighet.

I dag

 

5 kommentarer
    1. Så hygglig å bli nevnt av deg Mariann.
      Det var riktig stas å se deg på liven min i dag. Det
      blir mer energi på en live når det er flere enn meg selv
      som snakker. Jeg fikk kjenne på takknemligheten til deg
      for at du var der, å nå fikk jeg bonus takknemlighet i sjelehjertet
      for at du delte din opplevelse med meg og flere her inne på bloggen din. 🙂 <3

      Tusen hjertelig takk Mariann med Lillasjel. <3

    2. Hei leste at du hadde høyt kolesterolnivå, jeg tar en solid spiseskje med havrekli blandet i youghurt vær dag. Fikk det anbefalt av en venn på fb. Det står utenpå pakken at det skal hjelpe på kolesterolet.
      Klem fra Inger 😊

    3. Hei leste at du hadde høyt kolesterolnivå, jeg tar en solid spiseskje med havrekli blandet i youghurt vær dag. Fikk det anbefalt av en venn på fb. Det står utenpå pakken at det skal hjelpe på kolesterolet.
      Klem fra Inger 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg