Så feil kan man ta

Ja, hva skal man si, annet enn at det er vakkert.

Egentlig hadde jeg tenkt å være i ro i dag.

Men en overnattingsgjest skulle kjøres på jobb, så da ble jeg med ut på lufting.

Og det er jo sunt for både kropp og sjel å nyte det nydelige lyset og vakker utsikt.

Dagene går i surr når gubben har fri hver dag.

 

 

Jeg var innom kitchn for å kjøpe ildfaste skåler, som passer i airfryeren.

Denne er en liter,  men jeg kjøpte også noen større, men de var det ikke plass til, så de må jeg bytte inn.

 

Jeg kommanderte sjåføren til å kjøre en liten ekstratur, så jeg fikk tatt noen bilder.

Det øverste er opp mot Trollstigen. Dette viser Vengetindene og Romsdalshorn.

 

Både Rauma og Istra var store i dag.

Det er nok uvær ved kysten så floa blir så stor at vannet stiger også her,  oppover elva et stykke.

 

Vi var innom Rema og handlet litt, før vi kjørte til Isfjorden igjen.

Vi så at nå hadde vi sol på huset vårt.

Nå har vi solen i flere timer. Det er herlig.

 

Er det ikke fint?

 


Blandaball til middag. Det er så enkelt å lage,  hvis du har foodprosessor.

BLANDABALL

10 minutts forberedelser, ca en times tid på ovnen.

Koker potetene i samme kjele.

 

 

Det ble ni blandaballer av 500 gr fisk, 500 gr poteter og en løk.

Tror man bør bruke fersk fisk, ikke frossen, for det er ikke noe bindemiddel i de.

Vi spiste to hver, så nå blir det stekt ball en dag.

 

 

Vet du, hun her altså.

Hun bruker jo å komme når hun vil legge seg.

Eller hun kommer springende når vi reiser oss,  så vi følger henne til rommet hennes.

Men når jeg reiser meg nå, så jo da hun kommer, men hun nekter å bli med på rommet.

Hun bare svinser rundt omkring og vil ikke.

I går var gubben på loftet en tur.

Når han kom ned igjen, ja da kom hun trippende.

Har du hørt slikt.

Nå er jeg ikke bra nok lenger.

 

 

Nå skal jeg skrive omtale av Rohdes bok.

Deretter skal jeg lese noen timer.

Jeg er helt sikker på at det er fredag

Da er det lov med en sjokoladebit.

Når jeg kommer på at det er torsdag, ja da er det for sent.

Neste uke er det 5 dagers fasteimitert diett igjen.

Da blir det ikke sjokolade.

Jeg må studere menyene og velge,  så jeg får handlet i morgen.

Nei, ikke lørdag i morgen, det er fredag.

Da skal vi til frisør og så kommer gjengen på taco.

Jeg gleder meg.

I dag

2 kommentarer
    1. Helt nydelig pus da selvvom den så litt sur ut… den fikk vel smake middagen , hvertfall fisken? Jeg har aldri hørt om eller laget blandaball, og synes det høres litt lenge ut å koke fisk så lenge selvom den er blandet. Men såg godt ut da…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg