Oj, det ble lyst

 


Oj, det ble lyst

I dag fikk gubben i oppdrag å skifte til de nye gardinene jeg kjøpte her forleden

 


Jeg ble nesten blendet av hvor lyst det ble.

De ble i hviteste laget egentlig.

Men nå henger de der og der skal de få henge til høsten kommer og det blir mørkere igjen.

Jeg skulle ta bilde av middagen, men her er det eneste beviset.

Karbonader av rådyrkjøttdeig.

Jeg lager deigen av 400 gr kjøttdeig,kjøres seigt med salt, litt pepper, spes med fløte og et egg.

Jeg bruker ikke mel i hverken kjøtt eller fiskekaker.

Så stekte jeg en elgstek så lenge at den ble tørr og overstekt rosenkålen så den ble ikke god.

Med andre ord ble det ikke en perfekt middag til gjestene i dag, men det ble spisende.

 

Hun her lå i dusjen i dag.

Det har ikke vært sol. Men vi klager ikke for været har vært nydelig hele uken.

Både gubben og jeg leser.

Snøleoparden av Grethe Bøe er kjempespennende.

Leseeksemplar fra Cappelen Damm

Jeg har bare noen sider igjen.

 

Gubben leser Elskede Emilie, som jeg leste tidligere i påsken.

Myriam Bjerkli, Elskede Emilie

Leseeksemplar fra Bonnier.

 

Denne kom svigerdattera med i dag.

Jeg må lese den før jeg kan begynne på den nyeste av Boyne.

Det står at de kan leses frittstående men jeg så i en omtale at det ble anbefalt å ha lest denne først.

 

Her er den nyeste. Leseeksemplar fra Cappelen.

Jeg skal jo til Oslo i slutten av måneden på feelgoodfestival og dit kommer John Boyne.

Mye å glede seg til fremover.

Jeg er takknemlig for alt jeg får oppleve.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg