Og da dro vi hjem

Vi starter hjemover, veldig glad og fornøyd, etter en fantastisk helg.

Osterøy Krimfestival,dag 1

Osterøy Krimfestival, dag 2

Osterøy Krimfestival, dag 3, og litt til

Deler innleggene her og setter pris på deling, for Facebook er ikke enkel for tiden.

De bruker KI til å sensurere innlegg og det er mye hos meg, de programmene tror bør sensureres.

Jeg håper det retter seg etterhvert, for det er kjedelig å skrive,  for så få beskjed om at innlegg fjernes.

Samtidig ser de gjerne at jeg betaler for reklame på de samme innleggene.

Forstå det den som kan.

Men jeg klager inn alle vedtak og håper det går seg til.

Men med bilen lastet med kaffe og Frostachips, vender vi snuten hjemover med gode minner i bagasjen.

Neste års festival er fra 19. – 21. september.

Mange av oss har allerede bestilt så hiv deg med.

[email protected]

 

 

Først noen km med fartsgrense 80 vei.

Tjo hoi, hvor det går.

 

Så blir det visst dårligere vei et langt stykke og vi må kjøre 70.

Gulstripe, kantstripe, fin asfalt, oversiktlig, bred vei, lite bebyggelse

 

Oj, ja her ble det heldigvis 80 igjen.

Kantstripe? Ja

Gulstripe ? Nei

Bred vei? Nei

Oversiktlig? Nei

Svinger, smalt, jo her er det 80.

Forstå det den som kan.

Det er mye slik vei fra oss ned til Bergen.

 

 

Førde.

Ikke snø på Utvikfjellet.

Greit at festivalen er i september, ikke oktober.

Heldig med været, også på hjemturen.

 

Bildene kommer ikke i rekkefølge.

 

Eneste stoppene er fylling av diesel i Lavik, litt over 16,- kr. Laveste på turen.

Og et ministopp hos BakarJon der vi kjøpte niste.

Vi er ikke glad i mye stopp når vi kjører langt.

Og det er godt å kjøre mens det er lyst.

 

Kjøpte vi godteri?

Nei. Frostachips får holde.

Og wienerbrød og pizzabolle.

 

 

Fortsatt stille sjø.

Hellesylt

 

Geirangerfjorden.

Tresfjorden

 

Da var vi hjemme og henrykt pakker jeg ut.

Takket være Tone, (og gubben), har vi tørket skogssopp, i lang tid.

Og litt fersk som skal brukes de første dagene.

Anita Ness, hadde med bøker hun hadde fått til meg, på bokmøtet hos Gyldendal.

Jeg var på det møtet i fjor, men nå krasjet det med Cappelens møte i Bergen.

Høydepunkter fra en fantastisk kveld hos Cappelen Damm

 


Disse ventet fra postkassa.

 

Disse tre fikk jeg med Bente, @krimbokredaktoren. Ansvarlig for krim, rett i pocket, hos Cappelen.

 

Og disse hadde jeg med fra bokmøtet hos Cappelen.

Nå mangler jeg bare noen bøker til, så er jeg klar for høst og vinter.

Det stables opp her.

En lang høst og vinter her hjemme, ja da kreves det mye å lese på.

Men deilig å være hjemme.

Oppgavene står i kø.

Nå blir det mye healing resten av dagen

I dag

4 kommentarer
    1. kanskje jeg skal prøve å tørke kantareller også en gang ,jeg tørker liksom bare traktkantareller og stinsopp :=)godt å være klar når høst og vinter virkelig gjør sitt inntog med kulde og dårligere vær, vi var innom bakar Jo også i helgen som var ,kjøpte store myek kringler ,det var så utrolig godt ,doble skoleboller og litt godis ,ikke mye bare en liten spisspose med karameller :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg