“Når man er matlei ” – tapas

Så bortskjemt er vi i vårt veldstandsrike at vi noen ganger ikke vet helt hva vi har lyst på til middag.

Slik var jeg her en dag. Timene gikk og det nærmet seg middagslaging.

Siden jeg ikke klarte å planlegge fikk jeg heller ikke tatt noe ut av fryseren.

Det var da ideen falt ned i hodet mitt.

Tapas er tingen.

I og med at Rema 1000 ble løsningen, ble det ikke noe billig middag.

Neste gang skal jeg lage mer selv.

 

 

Småpoteter. Noen scampi ble renset, jeg liker å kjøpe de rå og marinerte med hvitløk og chili. Jeg hadde en liten boks I fryseren, ferdig kuttet fra da vi hadde grillaften.

 

Årets grillfest i strålende vær

Der fant jeg også en bit focaccia fra samme fest, som jeg dryppet hvitløksolje på og krydret med litt oregano.
Kyllingvinger kjøpte jeg ferdig grillet på Rema.

Inn i ovnen satte jeg også noen Jalapenopoppers eller hva det nå heter, frysedisken på Rema. Der kjøpte jeg også løkringer som jeg stekte i frityr.

 

 

Når vi er på Gran Canaria spiser jeg mye Manchego, spansk ost, for jeg synes den er så god. Jeg trosset derfor min gjerrige natur og kjøpte en liten bit til kr 50,-

Rema har mange småbokser med tapas i kjøledisken. 30,- for en, kr 60,- for 3. Jeg kjøpte oliven og fetaost med urter, kjempegode, fylte små chili og tzatziki. Tzatsikien var unødvendig. Vil heller prøve noe annet neste gang.

 

 

Til osten la jeg Stranda spekeskinke som jeg hadde i kjøleskapet, sammen med cherrytomater og crispisalat. Nam var det,

Den røde sausen er litt sursøt saus som fulgte med i esken med jalapeño. Den var litt anonym så den vil bli byttet ut med tigersaus.

 

 

Anretningen er dog litt amatørmessig. Jeg brettet en serviett over et plastfat og surret plast rundt. Egentlig lurt, hadde jeg bare husket å brette inn kantene på servietten. Jeg er flink til å lage god mat men jeg er langt under middels flink til til pynting og dandering.

 

Det ble så godt at jeg får vann i munnen bare ved å tenke på det. Jeg får middagsgjester snart. Tror jeg sender dem menyen jeg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg