Med hjertet som gps

Med hjertet som gps, heter boken som Kristin Norenberg har skrevet.

Kristin A. Norenberg, Med hjertet som gps

For meg er det det viktigste jeg gjør.

Hver eneste dag, lytter jeg når stemmen hvisker til meg.

I går sa den at cruiseprisene har gått ned, det er et bra tilbud nå.

Jeg har nettopp bestilt cruise i karibien neste vinter og jeg vet at går prisene ned, da får du endret prisen.

Slik er det ihvertfall hos Celebrity cruises, som er favorittselskapet vårt.

Vel jeg ringte Tove, Cruisetjeneren min og vips ble turen 8300,- rimeligere.

Det gikk opp for meg at jeg har to personlige tjenere, ikke bare en

https://www.cruise-travel.no/

Når det gjelder cruise, har jeg også hatt mange fine følg hjerte opplevelser.

Et år reiste vi sammen med sønnen.

Jeg peilet meg inn på et par med en tenåringsdatter og følte at de ville vi gjerne bli kjent med.

Heldigvis var det gjensidig.

Året etter fant jeg en ny tur og de ble med.

Da møtte datteren han hun er gift med i dag.

Følger du hjertet, skjer det nemlig slike sammentreff.

Et annet cruise, møtte jeg en jeg ble kjempeglad i.

 

 

Bildet er fra en spesiell opplevelse vi hadde sammen  i Split.

Det kan du lese om her:

Sjelevenner

“Tilfeldig” plassert ved samme bord i 12 dager.

Vi har møttes mange ganger etter det.

Og så bestilte jeg et år og spurte om de ville være med.

Da hadde de bestilt før oss, samme skip, samme dato.

 

Når jeg fulgte hjertet og bestilte krimhelg på Osterøy, spurte jeg om hun ville være med og hun sa ja, uten å nøle et sekund,

Krimhelg på Osterøy

 

I England på kurs, sitter man ved samme bord hele uken.

Jeg valgte bord, der det allerede satt to engelske menn.

En av de som ville sitte sammen med meg, bor i dag sammen med en av de mennene.

Tilfeldig?

 

 

Følger du hjertet, skjer det nemlig magiske ting.

Mange har store drømmer, de vil følge hjertet, slipper alt de har i hendene og stormer frem.

Da kan de lett komme feil.

Hjertet bruker drømmene dine som en gulrot.

De er der for å inspirere deg på veien.

Det er ikke sikkert du skal helt dit.

Jeg ønsket å skrive en bok.

Foreløpig har det ikke skjedd og jeg haster ikke etter det.

Jeg sendte inn til noen forlag de poetiske innleggene mine og fikk nei.

Det tar jeg som et tegn på at tiden ikke er inne.

Kanskje blir det ikke bok heller, men jeg skriver og det er det som er viktig akkurat nå.

Vi mennesker er nemlig utålmodig, vi vil alt skal skje med en gang vi tenker det.

Men hjertet dytter oss aldri utfor stupet.

Det gir deg bare små dytt.

Ofte kan det være i helt motsatt retning av hva du tror er riktig.

Etterpå sitter du der forfjamset og tenker at wow, det ble riktig likevel.

Før jeg begynte å skrive i dag sa stemmen: Bloggen din er viktigere enn du tror. Du skal prioritere den selv om det av og til føles kjedelig og utfordrende. 

Ja, da vet jeg at det fører med seg noe som jeg ikke ser i dag.

Så ok, jeg skal gjøre det.

Forhaster du deg, kan du risikere at tiden ikke var moden eller at du havnet feil.

Det blir som om du skynder deg til bussen når du har et møte og du ankommer så tidlig at de du skal møte, ikke har kommet.

Det er veien mot drømmen som er viktig.

Å komme frem tidligst mulig, har ingen hensikt.

Hvis drømmen egentlig skal endres underveis, vil du stå der fremme og føle du har tapt.

Så tålmodighet er nødvendig.

 

 

Jeg følger hjertet når det gjelder mat også.

Forunderlig hva kroppen vet

Stemmen inni meg forteller hva jeg skal spise.

Den ledet meg til Danas, hvor jeg kjøpte urtete.

Jeg har aldri i mitt liv før kjøpt urtete.

Dette visste jeg ikke, så takk for tips

Så sier stemmen at jeg skal ha i honning og chili.

Honning har jeg vært veldig skeptisk til for jeg har for mye insulin.

Derfor bruker jeg til hverdags minimalt med sukker.

Likevel har jeg brukt det nå lenge og det ser ikke ut til at det påvirker blodsukkeret.

Så honning var ok, men chili?

Ja sa jeg, jeg har gjort det før, men så glemmer jeg det.

Neste gang jeg åpnet grønnsakskuffen, hva ser jeg?

En chili ligger på toppen og lyser rødt.

Resten av pakken ligger nedgravd på bunnen.

Ja man kan undres.

Jeg sa bare takk jeg.

 

 

Når du øver på å følge hjertet ditt eller intuisjonen, hvis du vil kalle det det, må du øve.

I boken til Norenberg er det mange fine øvelser.

Spør deg selv, hva skal jeg spise?

Hold frem to ting og kjenn etter hvilken følelse du får inni deg når du fokuserer på de.

Jeg spiller PC-spill og fant ut at der jeg skulle unngå noe, der bommet jeg.

Jeg valgte bestandig den som dumpet meg.

Nå øver jeg ved å velge en jeg ikke føler er riktig istedetfor, for intuitivt plukker jeg ut røveren og det er den jeg skal unngå.

Fin trening for intuisjonen.

Morsomt var det å lese det Norenberg sier om dusjen, at hun ofte før gode råd mens jeg dusjer.

Det har jo jeg skrevet her i bloggen mange ganger.

I dusjen, mens jeg pusser tenner, på vei i senga, mens jeg leser på senga eller i bilen.

I situasjoner der jeg ikke grubler.(det er jo ikke bestandig like lett å nå meg når jeg har kaos i toppen)

Jeg er ikke noe god på å få beskjeder mens jeg mediterer.

Jeg får dem etterpå istedetfor.

Så ha det moro med å øve deg.

Hjertet leder deg bestandig med det gode.

Er det negativt, da er det hjernestyrt.

Vær obs når det dukker opp tanker i hodet, du selv føler ikke var deg.

Så lenge det er fine ting, følg de tankene.

Legg merke til alle tegn som kommer foran deg.

Plutselig leser du noe, hører noen snakke eller du møter noen.

Små hendelser som kommer som bekreftelser på at du er på riktig vet.

Å følge hjertet er som å være på skattejakt.

Jeg begynte etter å ha lest Alkymisten av Paulo Coelho.

Det er fantastisk spennende skal jeg si deg.

Øv deg og fortell meg gjerne hva du opplever.

Jeg gleder meg til å høre fra deg.

Neste prosjekt her som hjertet har hvisket til meg er når jeg skal på ferie snart.

Da skal jeg hver dag skrive noen ord intuitivt og poste i bloggen.

Husk å klikke følger på Lillasjel 

Wow, hva har jeg lovt nå?

Jeg gleder meg til å se hvilke ord som da kommer.

I dag

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg