Kristin Hannah, Venninner til evig tid

Kristin Hannah, Venninner til evig tid

Leseeksemplar fra Cappelen Damm

 

Jeg prøver å lese alt som er gitt ut av Kristin Hannah. Noen av de eldre har jeg igjen enda.

Venninner til evig tid var også en svært bra bok, Hannah skriver veldig godt om følelser og hvordan ting oppleves inni oss.

Det kom noen tårer når jeg leste denne også, men ikke så mange som når jeg leste De hjemvendte.

En god historie om to venninner, der de i utgangspunktet drømmer om å følge samme karrierevei, men så blir det ikke slik. De to har helt ulik familiebakgrunn og Hannah skriver godt om hvordan oppveksten preger oss.

Best likte jeg  første del og siste del. Jeg liker litt drama og følelser og noen partier ble litt kjedelig og lange for meg og jeg ville syntes boken hadde blitt enda bedre, om den hadde noen færre sider. 576 sider er ganske mye, men så mange sidene ville jeg ikke unnvært, men litt kunne den vært skjerpet, uten at det ville blitt en dårlige historie. Men slik er jeg. En god roman er det ihvertfall.

Det har kommet en oppfølger, Herfra til evigheten. Jeg håper å få lest den nå i ferien.

Venninner til evig tid er også filmet og går som serie på Netflix.

 

Kristin Hannah, De hjemvendte

Kristin Hannah, Nattergalen

Kristin Hannah, Det store ødet

Kristin Hannah, For alle vinder

Kristin Hannah, Sommernatten

Kristin Hannah, Vinterhagen

 

 

TV-serie på Netflix!

Sommeren 1974 har Kate forsonet seg med at hun er nederst på den sosiale rangstigen på skolen. Helt til en ny jente flytter inn i nabohuset. Tully er pen, skoleflink og målbevisst – og blir øyeblikkelig populær og omsvermet. På overflaten er de som natt og dag, likevel tar det ikke lang tid før de blir venner. De blir TullyogKate. Uadskillelige.

Det Kate ikke vet, er at Tully bærer på en vond hemmelighet som hun gjør alt for å skjule. Innerst inne ønsker hun seg venninnens liv, hennes hus og familie. Et hjem fylt av varme, godhet og kjærlighet – alt det Tully mangler.

Vennskapet overlever tre turbulente tiår. Men idet kvinnene tror de har vært igjennom det meste, skjer det noe som river forholdet deres i stykker …

 

 

Januar:

Lesestabel januar, Tema, Lett blandet

Ingrid Berglund, Det svakeste ledd

Jan Erik Fjell, Gjemsel

 

 

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=sh

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg