Kristin Hannah, Det store ødet

Kristin Hannah, Det store ødet

Kjøpt selv

 

Jeg fant denne på salg til kr 79,- og da ble den med hjem. Du må ikke tro at jeg slutter å kjøpe bøker fordi om jeg får en del. En bokhandel er som en magnet som suger meg inn når jeg fortvilt prøver å gå forbi og late som jeg ikke ser alle bøkene der inne.

Jeg har lest en bok av Hannah før, Nattergalen og likte den svært godt.

Kristin Hannah, Nattergalen

 

Dette ble også en flott leseopplevelse. Det er en oppvekstroman og alle de som likte Krystallslottet, Der krepsene synger, Noe tapt og noe vunnet og Alice Harts fortapte blomster, tror jeg vil like Det store ødet.

En far preget av opplevelser fra krigen, og blir voldelig i perioder. De flytter til Alaska og håper at da vil alt bli bare solskinn, men med en som reagerer negativt på dårlig vær og vinter, er kanskje ikke det noe sjakktrekk.

Veldig bra skrevet synes jeg. Kristin Hannah er en forfatter jeg vil følge.

Enda en bok som ser ut som lett underholdning men som er en solid, god roman. Spennende er den også.

 

https://www.facebook.com/feelgoodboker/

Rett til topps på New York Times bestselgerliste!
Vi møter Allbright-familien. Verden er i forandring. Idealismen og uskylden fra tidligere generasjoner er tapt. Verden er et skremmende sted.
For denne familien er den beste løsningen å flytte langt vekk, til Alaska, Amerikas siste utpost. Der håper de å finne fred, styrke og frihet.

«En sterk og medfølende familiefortelling.» People Magazine

 

 

Juli:

 

 

Nå leser jeg

Jan Mehlum, Gylne tider 

Boken har jeg fått av en bokvenn

Jeg har ikke lest en eneste Mehlum-bok enda, men jeg har mange i hylla. Mangler kanskje noen i serien om Sven Foyn.

De har blitt med på ferie før og blitt med hjem igjen, så de er litt reisevant.

Vi prøver på igjen. Blir de ikke lest nå, lover jeg at de skal få være med på neste tur også.

 

 

Veien fra oppvakt skolejente til narkotikadødsoffer ble mistenkelig kort for Cecilie. Og når politiet velger å betrakte saken som nok en tilfeldig overdose, påtar tønsbergadvokaten Svend Foyn seg sitt første oppdrag som etterforsker. Bak småbyens pyntelige fasade finner han ikke bare et brutalt narkotikamiljø, men også dystre forbindelser til mennesker i helt andre miljøer – og til deres fortid. Kritikerroste Jan Mehlum er en av landets fremste kriminalforfattere og har blant annet vunnet Rivertonprisen for beste norske kriminalroman (Kalde hender, 1998). GYLNE TIDER er den første boken i serien om Svend Foyn.

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil å dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

 

1 kommentar
    1. Det store ødet er en av mine yndlingsbøker, selv om enkelte scener er veldig sterke. Likte også Nightingale (Nattergalen), og ser frem til å lese flere bøker av henne, tror Night Road blir neste for meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg