Jan Erik Fjell, Gjemsel

Jan Erik Fjell, Gjemsel

Leseeksemplar fra Bonnier Norsk forlag

 

Jeg har lest noen av Fjell, men mangler noen. Jeg tror jeg leste de tre første og dette er nummer 6. Men jeg har ikke fått tak i de jeg mangler og satser på at jeg greier meg uten. Jeg har så mange gode forfattere som jeg henger etter med. Jeg når bare ikke alle.

Gubben leste denne når vi var på Gran Canaria nå i desember og han likte den godt.

Dette er en krimbok veldig mange vil like. Ingen groteske beskrivelser og stort sett høyt tempo.

Vanskelig å gjette sammenhengen, da vi er både i USA og Norge, til og med en tur med Hurtigruten.

Mange personer involvert og ikke alle er de de gir seg ut for å være så her er det rom for å være med å gjette. Jeg gjettet ikke hvem morderen var for det er mange nye vendinger underveis.

Litt dødtid ble det på meg som ikke var så innmari interessert i testikkelinfeksjoner og fotografering, men det er pirk fra meg, for gubben klagde ikke på dette.

 

 

 

En ung kvinne blir funnet drept. To år tidligere rømte seriemorderen Stig Hellum under en fangetransport. Drapet bærer hans signatur, og Anton Brekke vet to ting med sikkerhet: Stig Hellum har våknet fra dvalen. Og han kommer ikke til å stanse av seg selv.

Texas, 2006. Om få timer skal den dødsdømte fangen Nathan Sudlow henrettes. I 11 år har han tiet. Nå forteller han sin historie til pater Tom Sullivan.

Hva er sammenhengen mellom Stig Hellum og Nathan Sudlows rystende beretning? Anton Brekke får ansvaret for den pågående drapsetterforskningen, og han blir umiddelbart konfrontert med det eneste han egentlig tror på: ondskap.

 

 

Januar:

Lesestabel januar, Tema, Lett blandet

Ingrid Berglund, Det svakeste ledd

 

 

10 favorittkrimbøker 2023

Favorittbøker 2023, 22 bøker

Favoritter, topp 6 romaner, 2023

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg