Klar for ny arbeidsdag

Ja, da er jeg klar for ny arbeidsdag.

En ny dag i stolen, fortsatt med litt etterdønninger av covid.

Merkelige greier det viruset.

Sår hals blir bra og så fem dager etterpå, kjenner man det igjen.

Noen dager er formen bedre, så er man slapp igjen.

Men fortsatt ikke noe jeg ikke takler.

Jeg har jo tid til å pleie meg selv.

Og jeg lovpriser bøkene som jeg kan gjøre til en jobb.

Ubetalt, men med mye glede og mat for hjernen.

Den eneste som er litt fornærmet er Tuttapus, siden jeg ikke vil være med henne ut.

Det er for kaldt for meg i dag ute.

 

I dag skal jeg først lese ut Lupus.

Gjør oppmerksom som jeg plikter, på at det er leseeksemplarer.

De tre første bøkene om Niels Oxen, var kjempespennende.

Lupus har vært litt tregere synes jeg,  men det tar seg opp nå på slutten.

Jens Henrik Jensen, Oxen, Hengte hunder

Jens Henrik Jensen,Oxen, Mørke menn

Jens Henrik Jensen. Oxen, Frosne flammer

 

Etterpå skal jeg begynne på en av disse.

De skal uansett begge leses i løpet av ukene.

Kristina Ohlsson presenterte August Strindberg under Krimfestivalen.

Han skulle være en snill og behagelig og vanlig mann, noe som disse etterforskerne ikke bruker å være.

Det kan jo derfor være koselig å få hilse på han.

Dessuten venter jeg på bok 2, Isbryter.

Bøker jeg vil lese, inspirert av Krimfestivalen

Espen Skjerven, Blod er tykkere enn vann har jeg ventet på siden jeg leste hans første, Slakt.

Espen Skjerven, Slakt

Snakk om luksusproblem det er å ha så mange bøker tilgjengelig.

Nesten så man innimellom blir stresset for de man ikke når å lese.

 

Jeg skal også jobbe litt med forberedelsene  til aprilstabelen.

Litt småhemmelig hvem som får være med der.

Det er mange nasjonaliteter i den stabelen.

Den er dominert av kvinner.

Kanskje skal jeg gjøre et poeng utav det.

Nyheter 2022, kvinnelige forfattere?

De ligger ikke helt i ro i stabelen.

Det er bestandig slik før siste avgjørelser er tatt, det blir litt uro.

De er ofte litt kjepphøye de som er nye, de føler seg litt ovenpå og bedre på et vis.

De har akkurat fått kjenne på glansen av å være ny på markedet.

Men de er ikke høylytte denne gangen.

De mumler bare litt forsiktig dem imellom.

Jeg har også fortalt dem at jeg neppe kommer til å nå alle som blir med i stabelen.

Det gjør dem også litt smånervøs.

 

Ja, slik er det hos meg i dag.

Nå må jeg i gang med arbeidet.

Som dere skjønner, er det travelt.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg