Kjersti Herland Johnsen, Sommer på Himmelfjell

 

Kjersti Herland Johnsen, Sommer på Himmelfjell
Leseeksemplar fra Cappelen Damm

Kjersti Herland Johnsen skriver herlig feelgood. Herlig avslappende bøker med varme. Gledet meg til å bli med til Himmelfjell igjen.

 

Først leste jeg denne fine juleboken.

Kjersti Herland Johnsen, Julebrev

Deretter Jul på Himmelfjell

Kjersti Herland Johnsen, Jul på Himmelfjell hotell

Himmelfjell-bøkene er solgt til flere land.

 

Jeg koser meg med Himmelfjell-bøkene til Kjersti Herland Johnsen. Det er avslappende norsk feelgood. Og jeg vet mange elsker denne sjangeren. Sette seg ned og bare slappe av med lett underholdning.

Morsomt med både fjellklatring og høyfjellshotell, typisk norsk liksom. Ikke bare vingårder og Italia, som i så mange andre bøker,  men norsk natur og nordmenn. Jeg bor jo selv midt i Norges fjellklatringsmekka med Norsk tindemuseum og fjellfestival,  og høye fjell på alle kanter. Fra balkongen ser jeg opp på Romsdalseggen.

Så ja, jeg vil gjerne ha mer, mye mer, men litt kritisk er jeg.

Jeg er ikke så glad i mye hjerte/smerte romantikk, som mange andre er, og for meg ble det litt mye og litt banal klisje,  med Sandra Seter, Tors eks. Jeg kunne nok tenkt meg en litt mer virkelighetsnær konflikt. Dum, vanskelig eks som prøver å ødelegge, tafatt mann, usikker kjæreste, er litt oppbrukt for meg.

Men det er for meg. Jeg leser veldig mye feelgood og er ganske pirkete.

Utenom det, koste jeg meg med Himmelfjell denne gangen også og jeg vil gjerne ha mer fra Himmelfjellfolket.

Hun Burgerdama foreksempel, hva har skjedd der? Hvorfor er hun blitt som hun er? Og historien bak konfliktene som har vært i bygda? Det er jo gøy å lese om vanlige folk i bygde-Norge, synes jeg. Der var litt av dette i den første boka også.

Så jeg anbefaler Himmelfjell-bøkene til alle som liker underholdningsbøker.

 

https://tindemuseet.no/

https://www.norskfjellfestival.no/

https://www.visitnorway.no/reisemal/vestlandet/nordvest/fottur-til-romsdalseggen/

 

Fra omslaget:Sommer på Himmelfjell hotell er en sjarmerende og spennende sommerfeelgood fra Kjersti Herland Johnsen, som i 2024 blir storlansert i markeder som USA og Tyskland. Her får vi et gjensyn med fjellklatrer Ingrid Berg som har tatt over driften på det familiedrevne hotellet. Hun har nettopp blitt kjæreste med den kjekke sauebonden Tor, og har endelig funnet tilbake til sin lidenskap for fjellklatring. Nå planlegger hun å holde klatrekurs på hotellet. Denne sommeren er det også duket for fint bryllup. Bestevennen Vegard skal gifte seg med sin elskede David. Venneparet fra Oslo har bestemt at Himmelfjell Hotell skal sette rammene for den storslåtte bryllupsfeiringen deres. Men det blir aldri et bryllup uten forviklinger. I tillegg dukker opp en person fra Tors fortid, som setter forholdet på prøve.

 

 

August:

Lesestabel august 24, tema bøker i serie

Karin Smirnoff, Vi dro opp med mor

Lene Lauritsen Kjølner, Petra Pettersens perfekte problem

Sara Strömberg, Skygger

Katarina Widholm, En stille kamp

 

 

Januar:

Bøker lest, gubben og jeg, januar 24, 10 bøker

Februar:

Bøker lest februar 24, 11bøker, tema bøker i serie

Mars:

Bøker lest mars 24, 13 bøker

April:

Bøker lest april 24, 14 bøker

Mai:

Bøker lest mai 24, 16 bøker, herav 3 krim

Juni:

Bøker lest juni 24, tema utgitt 2023, 10 bøker

Juli:

Bøker lest juli 24, 10 bøker

 

Favorittbøker 2023, 22 bøker

10 favorittkrimbøker 2023

Favoritter, topp 6 romaner, 2023

 

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=sh

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg