Jonas Moström, Midnattspiker

Jonas Moström, Midnattspiker

Denne boka fikk jeg av en venn, ikke fra noe forlag.

Da har jeg lest den tredje boken i serien om Natalie Svensson.

Jeg synes denne tredje er den aller beste så langt. Litt treg start, men så ble den kjempespennende.

Det ble lite annet gjort denne lørdagen da det var vanskelig å legge den bort.

Jeg liker Moströms bøker så jeg gleder meg til å lese den fjerde, som kom ut nå i år. Fin krim og ikke makabert for de som ikke liker det.

Jonas Moström, Dominodøden

Jonas Moström, Den du ikke ser

 

Det feires valborg i Uppsala – studentenes store festdag. Men den livlige atmosfæren forsvinner når to kvinnelige studenter blir voldtatt med få dagers mellomrom. Kort tid senere finner man enda et offer. Denne gangen er kvinnen kvalt til døde og nøye plassert i det anatomiske teateret i Gustavianum, en av universitetets eldre bygninger.

Uroen sprer seg og politiet frykter flere brutale overfall. Nathalie Svensson, Nordens fremste ekspert på psykopater, og politioverbetjent Johan Axberg fra Sundvallspolitiet kalles inn
for å bistå i etterforskningen. De har nettopp avsluttet en sak sammen, og til tross for omstendighetene ser de fram til å møte hverandre igjen.

Mye tyder på at det dreier seg om én gjerningsmann; alle ofrene er studenter, på samme alder og svært like av utseende. Mistanken rettes mot en mann som tidligere har blitt dømt for flere voldtekter og som nettopp har sluppet ut av fengsel. Han mangler alibi, men Nathalie mistenker at løsningen ikke er fullt
så enkel …

Midnattspiker er den tredje frittstående boken om Nathalie Svensson og Johan Axberg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg