Jeg ombestemte meg

 

Jeg har ombestemt meg.

Det er Romsdalsmartna.

I den forbindelse har det kommet en food truck festival, dvs mange biler som selger mat.

Alt fra burgere, til churros, gyros og dim sum, med mere.

Jeg hadde planer om å teste ut noen av disse, men nå vet jeg ikke helt om det blir.

Hvelvet Bistro, restauranten i Åndalsnes sentrum, har nemlig tapasbuffet i morgen kveld.

Det frister meg mer og egentlig er det greit å støtte de lokale også.

Og jeg digger tapas. Derfor bestilte jeg bord.

Hele treningsapparatet,  med både hovedtrener og hjelpetrenere, blir med.

Ja noen trenere har stukket av, men ikke alle kom seg unna.

 

Jeg har ikke så mye spennende å fortelle om for tiden.

Jeg tar det med ro her hjemme.

Kroppen min sier at jeg skal gjøre det, slappe litt av, før neste tur.

Om det er bare noe den tuller med, vet jeg ikke, men det bruker å lønne seg å høre etter.

Det vet jeg av erfaring.

Men jeg merker at jeg har en liten utfordring med mindre aktivitet igjen.

Jeg blir litt lat, ja jeg er egentlig bestandig lat når jeg er hjemme.

Jeg har ikke fått utdelt det husmorgenet som gjør at en vasker og rydder hus med glede.

Jeg er rett og slett lite flink med husarbeid.

Mat derimot er jeg god på.

Jeg har fått leseeksemplar av to kokebøker

 

 

Nå straks skal jeg teste to nye sushiretter.

En med sprøstekt nakkekotelett og en med krabbe.

Frida Ronge, Nordisk sushi

Jeg har også kost meg med en annen kokebok, fra Samlaget, Aasta Kveseth, Takkefest.

Der er det oppskrifter på lomper og lefser og flatbrød, i mange spennende varianter.

Jeg har peilet meg inn på noen jeg skal teste.

 

Lomper av kokte grønnsaker, høres ikke det spennende ut.

Små blini vil jeg lage, potetlomper og amerikanske lefser, blant annet.

Blir fint å ha noe å teste i vinter, ikke bare flatbrød til jul.

Flatbrød

De fleste av oppskriftene kan du bruke stekepannen til, så du må ikke absolutt ha takke.

I dag kjøpte gubben mer hvalkjøtt og jeg ble da gjort oppmerksom på en nettside med masse oppskrifter med hvalkjøtt.

https://www.norskhval.no/

Her er det også mye som må testes. Vi må spise mer hvalkjøtt, det er bærekraftig og sunt, viltkjøtt fra havet.

Sitat:

Vi ligger altså langt under dagens hvalfangstkvote. Kvoten er satt som et mål og en del av bærekraftig fangst som sikrer bestanden, næringen og økosystemet.

– Derfor bør vi spise enda mer hval.

Nå har jeg 4 kg som kan brukes til testing av nye oppskrifter.

 

 

Ellers leser jeg faktisk mindre enn før.

Skjønner egentlig ikke hva jeg roter bort tiden med.

Denne håpet jeg egentlig å få lest ut i dag, men er usikker, for kvelden nærmer seg her.

Jeg ligger ca 8 bøker etter skjema denne måneden.

Det blir nok mange fra stabelen som må tilbake i hylla.

 

Når jeg kjeder meg litt, da tenker jeg på det som snart skal skje.

Neste helg:

Virkelighet møter fiksjon, Krimhelg på Fjordslottet, Osterøy. Blir du med?

Og helgen etter, venter dette bygget på meg.

Endelig, etter å ha utsatt i to år på grunn av pandemien.

Arthur Findlay spiritual college, Stanstead, London

Experimental Trance

The ethos of the week will be allowing ourselves to simply become the channel for the spirit, by creating an environment which nurtures and encourages trust in ourselves and the spirit world. To be free to experiment and explore our potential. The altered states of awareness are a natural progression of your mediumistic unfoldment and a deepening of your relationship with those who support you in the spirit world. We are their voice. Therefore we owe it to the spirit to be the best we can be, to act with integrity, sincerity and love for the greater good of all.

During the course you will learn practised techniques used by our pioneers of the past and apply them to mediumship of today:

*Find out how the trance states enhance the development of mental mediumship.
*Explore the many roles of trance mediumship.
*Understanding your sensitivity and responses to spirit influence.
*What meets the criteria of trance, how can you tell if it is authentic?
*Experiment with spirit photography and the altered states.
*Put your mediumship to the test and unlock your potential.
*Trance and the relationship to physical mediumship.
*Experience daily trance demonstrations.

 

Jeg har bestilt meg ny iPad, så jeg skal være klar for rapportering, med bilder og ord, fra hver dag under kurset.

Det er så spennende at det er ikke til å tro.

Jeg kjenner det kribler inni meg.

Men gjett om jeg kommer til å bli reisesyk, huttetu.

Men om den kommer dere til å få høre så mye om, at dere tror dere er med selv.

Slik får jeg dagene til å fly avgårde.

Takknemlig er jeg

I dag å

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg