Jeg deler

 

Når jeg var på kurs nå nettopp, hadde vi en øvelse, der vi delte våre favorittsanger og sa hva de betydde for oss.

https://lillasjel.blogg.no/arthur-findlay-2023-dag-7.html

 

Her skal dere få mine sanger.

Sanger jeg har hørt om og om igjen, som trøst og oppmuntring og bekreftelse.

 

 

 

 

Gabriellas song er fra filmen Så som i himmelen, i likhet med Fly with me.

Jeg elsker den filmen og har sett den tre ganger.

Det handler om å stå støtt i seg selv og gå sin egen vei, ikke la andre styre en.

Gabriellas song har jeg derfor brukt for å løfte meg selv.

Og jeg synger alltid selv når jeg hører disse sangene.

 

 

 

Fix you, er nok den jeg har brukt aller mest. Jeg gråter hver gang jeg hører den.

Jeg aner ikke hvor mange ganger den har tilfeldigvis blitt spilt når jeg har hatt behov for oppmuntring eller som bekreftelse på at noe er riktig.

Dette er den første sangen, jeg føler ble gitt meg fra pappa,  for å støtte meg.

Følg hjertet, følg tegnene, la lyset lede deg og jeg vil få hjelp når jeg har behov for det.

 

 

 

Jeg glemmer deg aldri, er en av de nyeste sangene. Den er bare nydelig.

Kommer jeg i bilen etter en trist begravelse, starter denne ofte opp av seg selv, når jeg starter bilen.

Jeg hører nemlig lite på musikk, for kroppen min er mest glad i stillhet, men i bilen er det musikk.

Det jeg liker ved denne, utenom at den er fin, er at klare tanker leder deg frem til det du ønsker deg og at de som har forlatt meg forteller meg at de er der fortsatt og er glad i meg.

Min tolkning av sangene kan være helt annerledes enn slik de er ment.

 

 

 

Fly with me, også fra Så som i himmelen, den løfter meg i humør. Den oppmuntrer meg til å være meg, fly hvis jeg ønsker det. Den oppfordrer meg til å gå min egen vei. Finne min Tone, min sang, skape livet mitt best mulig for meg. Ikke holde meg tilbake på grunn av andres ord og ønsker.

 

 

 

Denne sangen er spesiell for meg. Det er en kjærlighetssang ved brudd, men for meg er det avskjeden med mamma.

Dagen etter hennes død, satt jeg for meg selv på Raumarock og hørte Matilda synge denne og det var mitt farvel med alt som hadde vært med mamma. Nå var det på tide å se fremover, legge all gammel historie bak meg. Hele teksten griper meg.
When something ends, when something is over.

Y cannot pretend its not

Y keep going on

 

 

 

In the hearts of men, er en sang som løfter meg, en som bekrefter reisen min i livet. Hva jeg står for, hva jeg jobber for.

Og igjen betyr den sikkert noe annet, men det er hva jeg bruker den til. Å følge hjertet og jobbe fra hjertet, med gode intensjoner, uansett hvor du er og hvem du møter.
Denne kom i hodet mitt igjen når jeg var i England på kurs nå og forlot ikke hodet mitt, for den ville være med når jeg skulle skrive Lillasjelord til en venn.

 

 

 

Denne er vel en av de jeg har grått mest av. Denne kom dalende ned, husker ikke når, kanskje det var når jeg skulle skrive til noen. Sammen med sang og tårer, kom nærværet til min far og de vakreste ord. Denne er derfor svært spesiell for meg.

https://lillasjel.blogg.no/i-tusener-av-ar-har-jeg-elsket-deg.html

 

 

 

Denne er av nyere dato og er en sang jeg gjerne gir bort som støtte når noen ikke helt har tro på seg selv.

Det er nemlig ekstremt viktig for egen helse at vi er glad i den vi er. Da skaper vi grobunn for et godt liv. Negativitet er faktisk ganske så skadelig for kroppen vår og noe vi trenger å jobbe med. Ikke fortrenge, men å anerkjenne, for så å la gå.

 

Kjenn etter hvilke sanger som kommer til deg og gir deg styrke og trøst

I dag

2 kommentarer
    1. Her var alle mine sanger også – og min favoritt-artist; Ingebjørg Bratland 😀 Tusen takk for deling – for her var sanger jeg har latt gli langt bak 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg