Hvor er pensjonisten?

Hvor er pensjonisten?

Ja, si det.

Vi var i 50 års dag i går kveld og vi spiste frokost sammen i dag.

Men utenom det, glimrer han med sitt fravær.

Han stakk så vidt hodet inn for døra nå.

Har du ikke kommet deg ut enda?

Nei, holder på med bokblogg.

Og tar bilde av katten?

Ja, skal ha blogg om hvor pensjonisten er, hvor jeg er og hvor katta er.

Å ja, jeg sliper båt, ha det.

 

Ja, slik går dagene her.

Jeg sitter blant bokstablene mine eller ute.

Men det er en sur, kald vind.

Derfor ligger katta i dusjen.

 

Jeg forbereder bokblogg til den 30.

Fast tradisjon den siste i hver måned.

Hemmelig frem til da, hva jeg presenterer.

Litt moro må man ha, les må jeg ha.

 

Fredag var siste dag på sjøen, sa han.

Men tror dere på det?

I går kveld overhørte jeg nemlig en samtale.

Han skulle til å dorge etter laks og ørret nå.

Hæ?

Laks og ørret er jo supert, men hvor skal de lagres.

Alle små hull vi har spist ut av fryserne, er jo allerede full av fisk.

I går lagde jeg blandaball.

Har gjemt noen som vi skal ha i morgen, noe gikk i fryseren.

Men tenk vi fikk plass til to brød også.

I dag blir det kyllingsuppe, her er det nok igjen til tirsdag også.

 

Kyllingsuppe med linser, karri og chorizo

 

 

Blandaball lager man på få minutter.

500 gr poteter, 1 løk raspes.

 

Ta det ut av bollen.

Kjør 500 gr fisk, jeg hadde lyr, seigt sammen med 1/2 ss salt.

Ha i poteten og løken og bland godt.

 

 

Form baller og la de trekke.

De blir raskt ferdig, ca 30 min.

Jeg glemte å sjekke.

Når jeg husket det, hadde vannet kokt og bollene blåst seg opp så de var digre

 

Men når jeg tok de ut, falt de sammen.

Men de var nydelige, lette og gode.

Jeg hadde potetene i samme kjelen.

De måtte ha litt mer tid.

De svarte flekkene er fordi jeg brukte rødløk, det var tomt for vanlig løk.

Det var himla godt. 11 blandaballer av 500 gr fisk, 500 gr potet og 1 løk.

Jeg har som mål å lese alle Kristin Hannahs bøker.

De aller fleste er nemlig svært gripende.

Disse kjøpte jeg brukt. Dette blir feriebøker.

Nå skal jeg lese ut disse to.

Noen sider igjen i hver.

Straff har jeg lest på senga, Fuglekongen på dagtid.

Leseeksemplarer.

 

Slik skal jeg gjøre det med disse to også.

Gellein er krim og sikkert skummel, så den kan jeg lese på dagtid.

Torhaugs er historisk, første bok i en trilogi, den vil bli på senga.

Må vel legge meg tidlig hvis jeg skal få lest den ut i april.

Slik blir dagen min.

Pensjonisten, ja han er som vanlig sporløst forsvunnet.

I dag

 

 

2 kommentarer
    1. Pensjonisten dukker nok opp igjen vil jeg tro 😉
      Her ligger katta på senga mi og sover å nyter søndagen, det regner og er kalt å være på balkongen for henne.
      Jeg har endelig klart å hente fram leselysten igjen, og jeg veksler mellom krimbøker og serien Familien på Villa Solgry av Jeanette Semb. Ønsker deg en fortsatt fin søndag 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg