Kyllingsuppe med linser, karri og chorizo

Det har gått i supper her noen dager.

Tomatisert fiskesuppe

Og nå Kyllingsuppe.

Denne suppen har egentlig sitt utspring fra Grevinnen og hovmesteren sin Mulligatownysoup.

GREVINNE OG HOVMESTER-INSPIRERT KYLLINGSUPPE MED KARRI

Men som alltid endrer jeg fra gang til gang, etter hva jeg finner på for øyeblikket.

Når jeg ser på det gamle innlegget, er det ikke mye forandring denne gang.

En hel kylling settes på kok, sammen med litt løk og gulrot og selleri.

Husk salt og pepper.

Husk at hos meg er det dårlig med oppskrift, dette er kun inspirasjon.

 

Koker gule linser i noe av kyllingkrafta.

Har du ferdigkokte, slipper du jo dette.

Du kan droppe linser, eller bruke bønner eller pasta, ha i potet, ja akkurat det du finner på.

Mens kyllingen får avkjøle seg, starter jeg på suppa.

Her kan man ikke bruke kyllingfilet for den tåler ikke langtidskoking.

Ca 1,5 time lar jeg den trekke.

Det kan gjøres dagen i forveien.

Har man det travelt, kan alt kuttes og puttes i en boks i kjøleskapet for suppen i seg selv, tar ikke lang tid.

 

 

Jeg brukte 2 gulrot, 3 chili, 4 fedd hvitløk, 1,5 løk, litt selleri.

Dette surret jeg først.

Resten av chorizoen fra fiskesuppe, nesten en hel Chorizo.

Så strødde jeg på ca 3 ss karri.

 

Deretter hadde jeg i 2 paprika og en selleristang.

Det siste fordi jeg har noen jeg må bruke opp.

Bruk det du selv har og det du liker.

Kyllingen renses og has i like før servering, sammen med de kokte linsene.

Jeg sparer litt kraft og litt kylling.

Det skal jeg bruke i dag, sammen med blomkål, spinat, pasta og en rest Tine naturell, fra fryseren.

Kanskje blir det suppe av det også.

Det vet jeg ikke enda.

Toppes med persille.

Middag til flere dager.

Det blir suppe på lørdag på dagen, rekecoctail på kvelden.

Brød fra fryseren som vanlig. Dryppes med olivenolje og krydder, 6 min 200 grader i AirFryer.

Jeg har mye rester av brød, så det blir nok det i dag også.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg