Hurra!! Endelig

 

Tror du ikke frisøren min og gubbens, ble påkjørt i sommer.

Går det an, sier jeg.

Hun kan da ikke drive på sånn.

Hun må da tenke på oss og holde seg unna slike ulykker.

Huff, nei, jeg tuller litt nå, selv om det er alvorlig.

Kan gjøre det siden det gikk forholdsvis bra.

Men det er sårbart å drive frisørsalong.

Hvis noe skjer, ryker arbeidsplassen du har bygget opp gjennom mange år.

Når jeg leste i avisen at hun hadde så vidt fått begynne i arbeidstrening, var jeg snar å sende melding.

Om hun ville prøve på meg og gubben og det ville hun.

Takk og lov.

Gubben og jeg hadde jo vært hjelpesløs.

Hvis vi må gå til ny frisør og denne spør hvordan du vil håret.

Ja, da sa gubben, da ville han sagt at han ville ha det slik Ingrid frisør vil ha det.

Vi hadde jo ikke ant hva vi skulle si.

 

 

Se så blid fruen blir når hun får stripet håret og klippet seg litt.

Det var så langt nå at jeg hadde øvd på sånn influenserhårstryking.

Vet du ikke hva det er?

Jo det er når de holder opp håret og stryker fingrene gjennom det.

Nå er det så kort at det ikke er noe mer å stryke fingrene igjennom.

Vi liker best at alt er normalt, vi er vanedyr

 

 

Når vi kjørte til Åndalsnes i dag, var det regn og trist.

Men se når vi kom hjem igjen.

Det var så vakkert at jeg kommanderte gubben å kjøre en ekstra runde.

Jeg måtte jo ha bilde.

 

Vakkert ja.

 

Jeg lever jo i troen på at det jeg bestiller, det dukker gjerne opp.

Når jeg spurte gubben hva han hadde fått til middag på brakka denne uken, var det blant annet seifilet.

Da ble jeg litt misunnelig, for fersk fisk er det sjelden jeg får.

Jeg tenkte at det vil jeg ha også.

Dagen etter, ringte det på døren og der stod svogeren med en pose fersk seifilet.

Nok til to middager for oss.

https://lillasjel.blogg.no/1364304659_panert_torskefilet.html

 

Jeg er så sulten

 

Gubben skrur ut motor på boblebadet.

Det brant jo opp for noen uker siden og når barnebarna kommer, vil de jo boble.

 

Resten av dagen skal jeg lese. Det tar litt tid med 670 sider.

Bjørnstadserien er utrolig bra, les sakte bøker om oss helt vanlige mennesker i to små nabobygder som sloss mot hverandre.

Sees i morgen.

Da er det Trondheim igjen for meg.

Men nå nyfrisert, klar for stekt sei og god bok.

I dag

 

2 kommentarer
    1. Herrlig. jeg går nesten bare til lærlinger, det er vinn, vinn. jeg får gratis klipp, og det får trening. Må si jeg ble litt misunnelig på den ferske seien😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg