Helene Flood, Terapeuten

Helene Flood, Terapeuten

Reklame. Leseeksemplar fra Aschehoug

 

Da har jeg lest Boken som ble solgt til 23 land før utgivelse.

Jeg var skeptisk. Det er jeg bestandig når bøker er oppskrytt.

Jeg ble ikke skuffet denne gangen.

Jeg likte Terapeuten.

Jeg syntes den begynte litt forsiktig og tregt, men så smyger den seg under huden din og vekker nysgjerrigheten din.

Den er skrevet som en roman, men samtidig en spenningsbok.

Av og til føler jeg den blir litt for beskrivende men samtidig ser jeg at det er på sin plass.

Boken er velskrevet, den fenger meg, er lettlest og vanskelig å legge fra seg.

Anbefales de som liker litt spenning og mysterier, det å fundere over hvordan ting henger sammen, men fri for makabre detaljer.

 

Den unge psykologen Sara driver privatpraksis for ungdom
fra et kontor over garasjen i den store, arvede villaen hun er i gang med å pusse
opp sammen med sin ambisiøse og overarbeidede arkitektmann, Sigurd.

Men det går trått med både jobb og oppussing, og en dag legger Sigurd
igjen en underlig beskjed på svareren til Sara for så å bli borte. Det gamle,
halvferdige huset føles langt fra trygt. Gjenstander blir borte og dukker opp igjen,
og er det fottrinn Sara hører på loftet om natten?

Med Terapeuten markerer Helene Flood seg som et stort
litterært talent og en fornyer av den psykologiske thrilleren.
Terapeuten skildrer forvirringen som oppstår i et menneske
når omgivelsene plutselig ikke lenger går i hop. Boken er solgt til
23 land før utgivelse i Norge.

 

 

Det var en entusiastisk Helene Flood som fortalte om boka si på Aschehougs høstmøte.

Bokmøte Aschehoug 2019

Hun snakket om oss mennesker og hukommelsen vår, hvor lett det er å begynne å tvile på hva vi har gjort eller ikke gjort. Skrudde vi av plata før vi dro skal tro og så blir vi usikker og må sjekke.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg