For siste gang

 

Det er jo litt rart å ha blitt så gammel.

Hvor har livet blitt av?

Jo vi ser det jo på våre små barn.

Vel, de er ikke små lenger.

Voksne og har barn selv.

Jeg har akkurat sendt gubben ut på jobb for siste gang.

Neste helg er vi begge pensjonister.

Skummelt er det også.

Gruelig skummelt at vi er inni vår siste epoke i livet.

Og livet har vist oss at vi vet ikke hva morgendagen vil bringe.

Det er så skummelt, at vi må stenge tanken ute, så godt vi kan.

Vi har hverandre her og nå og mer vet vi ikke.

 

 

Middagen i går så utrolig god ut, men var ikke suksess.

Jeg brukte AirFryer, men stekeovnen hadde kanskje vært bedre.

Vet ikke hvilket ord jeg skal bruke, men det ble ikke sammensmeltet.

Skulle hatt litt mer tid i ovnen, tror jeg

Det var like før jeg gjorde det

Gubben hadde også en innvending at jeg hadde glemt potet og kanskje var det den som manglet.

 

 

Potetgull og dip derimot, smakte himmelsk.

Har ut prøvd rømmedipen min?

1 boks rømme, litt majones, sitronsaft, 2 fedd hvitløk, salt og pepper

 

En Xante cognaclikør var også godt i går.

Gjett om det var ei som var fornøyd med at far kom hjem og fyrte i ovnen.

Innimellom trenger jeg litt ny inspirasjon.

Da blar jeg i kokebøker eller kikker på nettet.

http://Altasiatisk.no

Jeg visste at jeg ville bruke kylling for jeg har fryseren full av halv pris varer.

Bra jeg er økonomisk nå når vi skal ha en god lønn mindre.

Når vi er ferdig med reisene neste år, skal jeg gjeninnføre Marianns matkasse.

Da har jeg en blogg med en ukesmeny med hjemmelagd mat.

Mange år siden sist, håper jeg kan gjøre den litt bedre.

Marianns matkasse, nr 7

 

Kyllingen vendes i maisenna og stekes først.

Så hvitløk, chili, cashewnøtter , deretter paprika og rødløk.

Skulle serveres med ris men jeg kokte nudler.

En saus av soyasaus, eddik , sukker, maisenna, røres inn til slutt.

 

 

 

 

Dette var godt. Kjempegodt med cashewnøtter i.

Vi har hatt besøk av 15-åringen i dag og vi besøkte 1-åringen.

En kjempefin dag fylt med takknemlighet.

I dag

 

 

 

 

 

4 kommentarer

Siste innlegg