Fantastisk lunsj

Jeg  hadde tapasaften her i mars.

Tapasaften

Da lagde jeg Mozarella/tomat-salat.

Det var så godt at jeg bestemte meg for at det må jeg lage oftere.

Jeg hadde igjen en mozarella, focaccia og litt oliven også, fra den kvelden.

 

Bestandig når jeg lager mat så “snakker” jeg inni meg.

Det gjorde jeg også i dag.

Tomat, ruccolasalat, persille, mozarella, ja

Så sier stemmen, ha på litt fermentert paprika og rødløk også.

Det er godt og gir ekstra verdi for kroppen.

Jeg lager dressing.

Olivenolje, 2 fedd hvitløk, sitronpepper, salt.

Her skulle det i litt sitron, men så sier stemmen, ha i litt eplesidereddik, den økologiske.

Det vet du er bra for deg.

Så tar jeg i nesten en topp og snur meg for å sette bort igjen flasken når stemmen sier, ta noen dråper til.

Ok, noen få dråper til.

Dressingen lager jeg først så den får godgjøre seg litt.

Når salaten er ferdig, har jeg dressingen over med en skje og setter jeg den i kjøleskapet.

Der får den hvile en times tid, gjerne litt lenger, blir bare bedre av det.

 

 

 

 

 

Jeg smør tapenade på brødet, litt hakkede oliven og persille, 200 grader, 13 minutt.

 

 

 

Det smakte rett og slett himmelsk.

 


 

Vær obs på krydder.

Jeg kommer nok til å kjøpe kun økologisk heretter.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg