Drittværssysling

 

 

Ja i dag er det årsdagen for gondolåpning her.

Gratis gondol noen timer.

Ja fin utsikt i dag, 8 grader, skodde ned i fjellene, mye regn.

Glad jeg har årskort og kun 40 dager til Middelhavet.

Jeg sa til gubben i dag at jeg tror det er lettere energier i varmere land.

Kroppen er ihvertfall mindre sirup der.

Det kan jo være at det er fordi man er på tur, sa han.

Det var jeg enig i, men jeg tror det er en kombinasjon.

Det er kanskje mer trykkende her oppe.

 

Vel, været er som det er, ikke noe vi gidder å bry oss med, men gjør det beste utav det.

For vi har ikke noe valg.

Så får vi håpe det letter igjen snart, så det blir utevær igjen.

 

 

I dag var jeg på Rema igjen en tur.

De er utrolig flinke med frukt og grøntavdelingen sin her på Åndalsnes.

Jeg elsker å fylle opp kjøleskapet og la meg inspirere.

Fra 15. juni og annenhver uke, har jeg nå abonnert på grønnsakkasser fra Avdem Gardsgrønt.

https://www.avdemgardsgront.no/

https://www.avdem.no/

 

Det gleder jeg meg veldig til.

Det blir så spennende å se hva jeg får.

De vurderer visst også meieripk, med lokalprodusert rømme, ferskost og fetaost.

Jeg har sagt med interessert, hvis de får til det.

Husk at farger er healingenergi, så bare det å ta inn alle fargene på frukt og grønt, gjør godt.

 

 

I går lagde jeg sushi igjen.

De norimattene jeg bruker, er jo lagd av tang.

Tank inneholder mye jod.

Jod er bra for stoffskiftet.

Da funderer jeg på om det kan være litt av årsaken til at kroppen fungerte så bra nå i ferien.

Det blir spennende å se fortsettelsen.

 

Når jeg handler, vet jeg som regel hva jeg skal ha.

Jeg bruker sjelden liste, men hadde det i dag.

Men i tillegg har jeg denne rare stemmen som blander seg inn.

I dag sa den grønnkål skal du ha.

Da er det litt diskusjon for jeg lurer på hva jeg skal med den.

Vel, det svarer den ikke på., men jeg lystrer jeg, for den bruker å ha rett.

Stopp nå litt, kjære deg, vet du hva du sier, eller?

Grånnkål på pizzaen i kveld. Er du snål eller? Det mener du ikke.

Det sier den faktisk.

Jeg tenkte å lage pizza i airfryeren i kveld og nå får jeg altså beskjed om å ta på grønnkål.

Den fikk meg til å kjøpe reddik også.

 

 

Jeg kjøpte paprika og småtomater og rødløk, som jeg skal fermentere.

Det har nemlig blitt en gedigen suksess.

Jeg er blitt helt avhengig.

Det er merkelig med den stemmen.

Før jul var jeg jo bestemt på å begynne på omstartdiett med Berit Nordstrand.

Jeg skulle blogge om prosessen, tenkte jeg.

Kroppen derimot ropte og skreik det høyeste den klarte.

NEI, NEi, NEI, ropte den.

Du skal ikke fjerne noe, du skal legge til.

Jo mer det nærmet seg nyåret, jo mer stresset ble jeg.

Helt til jeg bestemte meg for å gjøre nettopp det, legge til, ikke ta bort.

Jeg tror at hadde jeg tatt bort både melkeprodukter og gluten, ville jeg fått problemer med å gjeninnføre det.

Om det stemmer, aner jeg ikke, men i det avgjørelsen var tatt, fikk jeg en ro i kroppen.

Det føltes riktig.

Kommer den på andre tanker senere, får den si fra.

 

 

 

I det jeg kuttet ferdig paprika, løk og tomater, (tomatene skal prikkes) og glassene er nesten fulle, sier stemmen!

Hva med reddikene?

Hæ, skulle de også være med her?

Ja.

Men hvorfor kunne du ikke si det før da. Nå er det jo fullt.

Vel, noe bør du da klare å tenke selv.

Hvorfor tror du jeg sa du skulle kjøpe de da? Ha de til pynt eller?

Og neida, de trenger du ikke ha på pizzaen. Ihvertfall ikke i dag, bare grønnkålen.

 

Ja, her er det et himla sirkus, som dere forstår.

Nå venter jeg på at saltlaken skal avkjøle seg.

Jeg skal skrive en bokomtale, da er jeg ajour der.

Jeg skal også skrive litt om det å diskutere og tillate seg nye tanker, noe som er forfriskende.

Og så har jeg en vanskelig avgjørelse jeg må ta.

 

 

Skal jeg begynne på ny krim eller skal jeg velge noe lettere?

Det har vært mye krim det siste.

 

Kanskje noe superlett, hadde gjort seg?

Lesestabel juli 2021, Pocketsommer

Jeg har lest den første, Rosalinds løgner.

Alle disse er med i lesestabelen for mai.

Lesestabel mai, 2022, Bøker i serie

Den var ikke helt på topp, men kanskje denne er bedre.

Det er mange som prøver seg på søstre-serier, etter at Lucinda Riley gjorde suksess med sin søstre-serie.

Hun kommer faktisk med ny bok nå, krim denne gang.

Ja, etter sin død, gir hun fortsatt ut nye bøker.

Eller familien hennes er det som gir ut manus hun har skrevet.

Men det er litt pussig når de reklamerer for at avdøde Riley, gir ut bok.

Vi får se når jeg kommer så langt, hvilken jeg velger.

Skrive litt først.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg