Dagen derpå

 

Jeg var spent i går på hvordan kroppen ville være etter søndagsturen, der jeg var redd jeg ikke greide å komme meg hjem.

Jeg tok det med ro, kjente at å sette på en vaskemaskin og lage middag, var nok.

Men jeg var ikke helt tom, så det kjentes bra ut.

Var redd jeg ikke greide å komme meg hjem igjen

 

I dag har jeg vært og tatt blodprøvene mine, før legetime i juni.

Og i det jeg kom hjem, datt kroppen ned i stolen, både fysisk og mentalt.

Adrenalinet går ut med et poff.

Men nå har jeg unnskyldning til å lese.

Jeg har tre bøker jeg gjerne skulle lest ut før lørdag, helst 5, men det når jeg ikke.

I går ble det kalkun.

Jeg ante ikke hva som var i posen når jeg tok den ut fra fryseren, trodde det var lam.

Jeg er tilbake i spis ut av fryseren, middager.

Stort sett ihvertfall.

 

Jeg surret noe av det jeg fant i kjøleskapet.

En vissen grønn chili, 3 fedd hvitløk, 2 vårløk, tørket sopp, en bit squash og en slapp, liten gulrot.

Strødde på mel, spedde med fløte og vann, lot sausen koke litt og så varmet kjøttet i sausen.

Det ble godt med ris til.

I dag skal jeg ha enkelt, kokt fisk og poteter.

Så har jeg to dager til før vi drar.

Jeg har en pak choy jeg kjøpte på impuls her om dagen.

Jeg har mye tomater.

Skal pønske ut noe til i morgen og fredag.

 

Fint å kjøre til Åndalsnes i dag.

Cruiseskip i havna.

 

Arcadia var på besøk i dag.

Jeg besøkte postkassa mi og ble fornøyd.

Denne må vente til september.

I juni blir det bøker utgitt i fjor, juli blir det gubben og gamla, tema, samling av mine feriebøker og bøker gubben har lest.

I august må jeg ha en ny runde med bøker i serier.

Ja, her planlegges det, selv om det ble mange uplanlagte denne måneden.

Leseeksemplarer.

Katarina Widholm, Å telle hjerteslag 

Jeg har postet bokomtale i dag.

Jeg skal lese ut denne.

Og skrive omtale av denne, i dag eller i morgen.

Denne står så for tur.

Og denne leses på senga.

Men i morgen tar jeg den kanskje ned,  for å lese den ut.

Slik bruker jeg bøkene bevisst,  for å fylle dagen min, når kroppen må få hvile.

Og hva gjør pensjonisten?

Jo, i går var han en tur på vedaskogen, men det ble for varmt.

Og i dag imponerte han slik at jeg trodde han løy.

Jeg fikk ikke til i går, å koble mus og tastaturet mitt til pc-en.

Den var tom for strøm, for jeg bruker den så sjelden.

Jeg skulle nemlig legge gubbens pc til,  på min AVG viruskontroll.

Jeg kan ha fem familiemedlemmer med på mitt abonnement og det måtte deles fra pc, ikke iPad.

Og for meg å skrive på en laptop med mine skjelvende hender er så vanskelig.

Men jeg fikk til å melde han inn, men jeg tror vi kanskje må laste ned programmer.

Men det får vi finne ut senere.

Men i dag fikk pensjonisten til å koble pc-en igjen.

Da tror jeg han var imponert over seg selv også.

Youtube er fint å ha.

 

Jeg holder på med et annet mysterium som må løses også.

Apple har en fantastisk kundeservice.

De svarer med en gang du ringer og de snakker norsk.

Vi prøver å finne ut hvorfor skjermen min skifter lysstyrke hele tiden.

De har vært inne og sjekket innstillinger og det er ok der.

Og de har feilsøkt og ikke funnet noe.

Nå prøver jeg å ta bilder med telefonen når den er mørkere og lysere.

Det er også rart at når jeg ser midt i skjermen, viser bildet at jeg ser til siden.

 

Men det er riktig når jeg holder den på høykant.

Uffa meg, kan man ikke skåne gamle kjerringer for slikt tull.

Er så mye styr å drive med sånt.

 

Men i går fikk jeg innbydelse til et eksklusivt møte.

Hjertet hoppet av en glede så stort som et digert fjell.

Men det må jeg nok holde hemmelig en ukes tid. 🤩

Men du slette tid hvor jeg gleder meg.

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg