Da er ihvertfall det i boks

Jeg er egentlig ikke noe sitte hjemme i ro alene menneske.

Inni meg sitter en eventyrlysten ung frøken som vil ut på eventyr.

Kroppen min derimot er ikke enig.

Den tilhører ei aldrende kjerring, med en kropp som protesterer på ganske så mye.

Se på bildet.

Til og med tærne holder på å bli rynkete.

 

Men på innsiden serru, der er jeg ung.

Der er jeg faktisk i min beste alder.

Så gammel at jeg forstår å være takknemlig for det jeg har.

Det meste av det som gleder meg, er nemlig ingen selvfølge.

Greit nok å være erfaren nok i livet til å forstå det.

Ordet takknemlighet.

 

I dag har jeg rotet bort mye tid på vas.

Men jeg har også gjort noe jeg gleder meg over og til.

For oss Bokidioter er det nemlig noe som heter bokhøst.

Om høsten blir det nemlig gitt ut mange nye bøker.

Det er som å åpne en kjempedigre godtepose foran meg.

Selv om jeg har litt panikk også, for jeg har jo slett ikke lest alle jeg har lyst til å lese, som allerede står i hyllene her.

En skrekkblandet fryd.

Heldigvis går de ikke ut på dato.

Jeg har tenkt meg på et par bokmøter i høst, hvis jeg får komme.

Det ene møtet er i boks.

Cappelen Damm, Scandic Nidelven, i begynnelsen av neste måned.

Det er for bokhandlere, men jeg fikk være med.

Ei venninne ordnet billetter til oss.

Jeg må betale reise og opphold selv, så billig er det slett ikke.

Men det er gøy.

Kjempegøy.

I slutten av september drar vi, gubben og jeg, til Osterøy igjen.

Der er det åpent for alle å melde seg på.

En dag eller hel helg, med mye deilig mat og gode venner.

Nå er det tredje gang vi drar og vi blir jo kjent med flere gjengangere.

I tillegg blir vi nok et par netter hos venninne Tone.

 

Forfatterne denne gang er Myriam Bjerkli.

Jeg har lest de fleste bøkene hun har skrevet og møtt henne både på Forlagshuset i Vestfold og når hun feirer 60 år og boklansering.

Julaften i juli i Larvik

Bokbad og 60~års feiring

 

 

Gunnar Staalesen kommer igjen.

Jeg har så vidt fått begynt på serien om Varg Veum, så jeg må kanskje prøve å få lest noen flere før vi skal dit.

May Lis Ruus, Jon Christian Møller, Rita Nilsen og Hanne Rohde kommer også.

I tillegg kommer flere som har jobbet med etterforsking av drap og vi får høre fra ulike saker som har vært oppe i rettsvesenet, som Lindåsdrapet og Birgitte Tengssaken. Bestandig interessant å høre fra virkelige saker, ikke bare fiksjon.

Bent Raknes, erfaren politietterforsker, kanskje du har sett han i serien, The lost boy, arrangerer og intervjuer.

Interessert?

Her finner du program og kan melde deg på.

https://facebook.com/events/s/oster%C3%B8y-krimfestival-2023virke/738700560915372/

 

Stor forventning.

Enda håper jeg på et bokmøte til i Trondheim.

Krysser fingrene for at jeg får billett dit.

Og etter Osterøy?

Ja, da er det hjem og pakke om, for å dra til England på kurs igjen.

Den unge frøkena inni meg, hopper av glede, forventning og takknemlighet.

Mange fine opplevelser å glede seg til.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg