Clickbait – blir du lurt

 

Clickbait – blir du lurt?

Jeg blir og det er så irriterende.

Og det er så innmari mye av det.

Det brukes bevisst for å lure deg til å klikke.

Du ser det på tv.

Vil du se hva som skjedde da…., klikk deg inn på….

For ikke å snakke om avisene.

Klikker du på overskriften, kan artikkelen si det motsatte av hva overskriften speiler.

Er det ikke irriterende?

Jeg liker ikke clickbaits for jeg liker ikke å lure folk.

Jeg gjorde det i går som et eksempel.

Da drar jeg til Gran Canaria i 14 dager

Overskriften sa at jeg dro til syden.

Mange klikket seg inn for å se om dette virkelig var tilfelle i disse virustider.

Jeg lurte dem rett og slett med viten og vilje.

Er Ikke det stygt gjort?

Det hender seg innimellom at jeg gjør det for effekten sin skyld.

Hvis det er noe i det jeg skriver den dagen som har bruk for motsetningen.

Men jeg tenker at hvor mange ganger gidder du å gå i fella?

Når slutter du å åpne innleggene?

Jeg kjenner de som leser kun overskriftene i avisen og så siterer de etterpå.

Uten å ha fått med seg at innholdet er et helt annet.

Så vær obs, la deg ikke lure

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg