Da drar jeg til Gran Canaria i 14 dager

 

Da drar jeg til Gran Canaria i 14 dager.

Gubben kom hjem nå og har ferie.

Jeg pakker koffert og gleder meg.

Og dere gikk fem på.

For det var egentlig slik det skulle ha vært.

Vi skulle reise på lørdag, men slik gikk det ikke.

Turen er utsatt på ubestemt tid.

 

Da får vi bruke tiden til å reflektere litt over hvordan vi bruker tankene.

Hvordan vi selv påvirker hjernen.

Hvis det var sånn at vi skulle dra på lørdag, da ville jeg nå gledet meg veldig.

Jeg ville kost med med koffertpakking.

Bøkene var jo allerede lagt frem.

Jeg ville tenkt at ikke hadde maktet tanken på å være hjemme i mørkret og kulden.

Jeg ville vært svært takknemlig for å få muligheten til å reise.

Varme, sol, god mat og avslappet kropp.

 

Men hva skjer nå når vi må være hjemme.

Jo da tenker jeg

Du verden så godt å få være hjemme.

Ta livet med ro og ikke stresse seg avsted.

Gubben har kommet hjem og fyrer i ovnen.

12 åringen fryder seg over å ha bestefar hjemme.

Katten svinger litt ekstra på halen fordi det blir varme i ovnen.

Vi slipper å ordne kattepass.

Badet skal pusses opp i kjelleren, så herlig å komme i gang med det.

Takknemligheten er stor.

 

Nemlig

Slik bruker vi tankene.

Vær obs på hvordan du hjernevasker deg selv

Bruk de rette tankene.

De som skaper gode prosesser inni deg.

Ikke spenn beina under deg selv.

Skap dagen din så god som mulig.

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg