Bukker og takker

Wow, det er skikkelig sommer i år.

For andre gang.

Vi er ikke så bortskjemt vi, så vi var jo glad når vi fikk den forrige fine perioden.

Og nå kommer det jaggu det mer.

For en sommer dette er. Nydelig.

Vi er jo mest vant til 13-15 grader og regn.

Så vi bukker og takker.

Fagerbusken bak meg er nesten det eneste jeg har av blomster i hagen.

 

 

 

Jeg har en peon som har klart å overleve.

Men den flater ut den,  slik som kjerringa i huset.

Jeg får fri til gubben om han vil lage støttebandasje til neste år.

 

Den er jo fin.

Før var det blomsterbed hele veien ned her.

Men med en kropp som ikke orker å holde det fint, var det bare å gi opp.

Jeg brukte også å kjøpe sommerblomster,  men når vi er på reise mye om sommeren, er de avblomstret når vi kommer hjem.

De har vært så fine skyene de siste dagene.

Det er fint å ha sitt eget bevegelige kunstverk.

 

Jeg tenkte jeg skulle gå opp på “kontoret” for å skrive bestillingene mine, men det er så fint ute at jeg sitter her og skriver.

 

Her spiser jeg og her leser jeg.

Gårsdagen

Og dette skal spises i dag, dag 3.

Havregrøt, gulrot, valnøtter, frukt og linsesuppe.

 

Etter å ha skrevet Lillasjelord på bestilling, er det omtaler som venter.

Mélissa de Costa, Alt det blå på himmelen

 

Mange fine ord til ettertanke i denne boken.

Blant annet å være oppmerksom på nuet, noe jeg er svært lite flink til.

Jeg tenker jeg skal øve, men så koker det bort i kålen.

Enda jeg kjenner jeg strammer både kjeve og underliv og beina.

Dustete å ikke slappe av, når jeg egentlig sitter her og slapper av.

Hvor dum kan man bli liksom.

 

Jeg roter bort mye tid her, på Township.

 

I dag fikk jeg nye brett.

Det er alltid gøy.

 

Når en dose bestillinger er levert, er det Township og bøkene.

Jeg er så opptatt av bøkene at man skulke tro jeg fikk betalt for å lese og skrive om de, men det gjør jeg ikke.

Men jeg får mange leseeksemplarer og da sparer jeg meg turen til biblioteket.

Og det er jo gyselig kjekt hver gang det er pakke i postkassa.

I går kom Petra, bok 3.

Hun har vært i Budapest og det skal jeg i juli, men Petra får ikke bli med dit.

Hun skal i kofferten og bli med på cruise i Middelhavet.

 

Jeg skal begynne på ny bok nå når jeg er ferdig å blogge, har spist og spilt litt.

Dette er alle bøker jeg skulle lese i juni, men juni ble ingen god lesemåned, så mange bøker må flyttes til nye stabler.

Men er jeg flink, når jeg to, pluss å lese ut Skråpånatta, som jeg leser på senga.

Både juli og august er noenlunde ferdig planlagt.

Slik sysselsetter jeg meg selv.

Tenk å gidde å dra de med meg ut på balkongen.

Det er en fryd serru, å lese på de, se på de og bestemme seg for hvilken som står for tur.

Denne vant i dag.

Hun under bordet har heller ikke betalt for å gjøre det hun er mest opptatt av, nemlig å sove.

Men jeg er snart klar for denne feelgood- boka.

25 grader ute.

Nå vil jeg sitte ute,  helt til jeg legger meg.

Gubben?

Nei, han er ute på oppdrag.

I går kom han hjem fra verkstedet med arbeidskontrakt.

Vaktmester stod det.

Når de har behov for en handyman.

Og han var rimelig kry,  for det stod at han var født i 1960.

Det er ihvertfall bare tull, for jeg er født i 60.

Jeg er bare ungdommen jeg.

Men nå er jeg sulten.

I dag

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg