Beth O`Leary, Bare på besøk

Beth O`Leary, Bare på besøk

Leseeksemplar fra Gyldendal

 

Feelgood som virker litt annerledes med en bestemor på vift, ja det var spennende å se om den falt i smak.

Jeg har kun lest denne på senga og det tok derfor litt tid. Jeg må ha noe lettere før jeg skal sovne. Derfor leser jeg krim og annet litt tyngre stoff på dagtid og lettere før jeg sovner.

Og dette var nydelig god natt lesing. Ja lett er den. Forutsigbar ja. Realistisk, tja, kanskje ikke. Men hvis jeg er sånn i full fart som åttiåring, vil jeg jo være glad, selv om jeg håper jeg ikke er på nettdating. Men veldig koselig.

Det er en lett underholdningsbok, en til kun hygge og avslapping, man må ta det for hva det er.

Jeg koste meg ihvertfall i disse lesestundene, før jeg humrende slukket lyset for å sove. Fornøyelig og anbefales til alle som vil ha kosebøker.

 

 

 

Leena lever et travelt liv i London, med en gryende karriere og en flott kjæreste. En dag, midt under en viktig jobbpresentasjon, får hun et panikkanfall, og sjefen sender henne på en lang ferie. På samme tid er bestemoren Eileen blitt nysingel. Den lille bygda Eileen bor i, består av særdeles få attraktive menn, så Leena kommer med et kjempeforslag: Hva om de bytter bosted for en liten stund? Eileen kan reise til London der det er flust av ungkarer å treffe, og Leena lover å ta hånd om ting på bygda i Yorkshire.

Men så begynner problemene, for Leena er sikker på at alle i landsbyen hater henne. Og er det varme følelser hun kjenner for den kjekke naboen? Samtidig, i London finner Eileen en etterlengtet flørt i en eldre, galant skuespiller, og setter også nabolaget til Leena på hodet med et stort, hjertevarmt prosjekt. Og hva skjer når de reiser hjem igjen?

Beth O’Leary topper bestselgerlistene i England, med rørende historier om levende karakterer man rett og slett forelsker seg i. Bare på besøk handler om forholdet mellom mødre og døtre, om å finne ut hvem en egentlig er, og om å tørre å møte den kjærligheten som står rett foran seg.

 

Men hva leser jeg nå. Jo nå må jeg ta frem en ny krim.

 

Grethe Bøe, Mayday

Leseeksemplar fra Cappelen Damm

 

En debutant som har fått strålende omtaler. Krim

 

 

Mayday av filmskaper og forfatter Grethe Bøe er en uhyggelig aktuell, arktisk thriller.

NATO-pilotene Ylva Nordahl og John Evans har en tilsynelatende umulig oppgave. De må iskald russisk tundra til fots – med fienden i hælene – for å komme seg til Norge og forhindre den ultimate katastrofen.

Mens forholdet mellom Russland og NATO er på frysepunktet, holder NATO sin største øvelse noensinne i Finnmark. Et F-16- fly med NATO-pilotene Ylva Nordahl og John Evans om bord havner i et sammenstøt med et russisk fly og blir skutt ned. Episoden utløser en storpolitisk krise, hvor både Russland og NATO tolker hendelsen som et angrep. Det eneste som kan hindre en alt-utslettende konflikt, er at Ylva og John kommer seg tilbake til Norge for å avsløre hva som egentlig skjedde. Det blir en kamp mot tiden hvor både Russlands president, NATO-sjefen og den private militærindustrien hvesser knivene. Jaget gjennom den ville, vakre arktiske tundraen oppdager Ylva at verken co-piloten John Evans eller dem hun har stolt på, er det de utgir seg for å være.

 

 

Og på sengekanten går vi for denne:

 

James Gould-Bourn, Bjørneklem 

Leseeksemplar fra Vigmostad & Bjørke

 

Dette blir spennende for her aner jeg ikke om dette er en bok som passer meg

 

 


En overraskende, lattervekkende og oppløftende historie om en far og sønn som finner tilbake til hverandre under de mest usannsynlige omstendigheter. Danny Malooleys liv er i ferd med å gå i oppløsning. Han er alenefar til elleve år gamle Will som ikke har sagt et ord siden moren ble drept i en bilulykke. Han ligger etter med husleien og har fått husverten på nakken. På toppen av det hele har han mistet jobben. Danny bestemmer seg for å gjøre det enhver person i hans situasjon ville gjort. Han blir en dansende panda – inspirert av gatekunstnere i den lokale parken. Snart oppdager han at danseoppvisningene gir avkastning. Ikke i form av inntekt, men sønnen har faktisk snakket med ham for første gang siden moren døde. Will vet ikke at mannen inne i pandadrakten faktisk er faren hans. Og Danny vil ikke avsløre hvem han er i tilfelle sønnen da vil slutte å snakke igjen.

 

Mars 2021:

 

https://lillasjel.blogg.no/marslesestabel-nyheter-2021.html

Alex Schulman, Overleverne

Cilla & Rolf Börjlind, Frossent gull 

Natasha Lester, Den hemmelige gaven

Marianne Nymo, Gryende hvitt

Hanne Kristin Rohde, Det du ikke vet

Peter  Øvig Knudsen, Min mor var besatt

 

 

Januar:

Bøker lest januar 2020, 22 bøker

Februar:

Bøker lest februar 2021, 17 bøker

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg