Bare oss to

Sånn så det ut i dag klokken 08.00

Fantastisk.

I går ble det nemlig en innedag, altfor kaldt og surt til å sitte ute.

Det er kaldt enda, ca 14 og sur vind, men værvarselet lover varmere.

Foreløpig har jeg varmeteppet på full styrke.

Jeg sitter jo i skyggen.

Pus derimot soler seg.

Hun ruller seg rundt og koser seg.

 

Eneste anstrengelsen er å reise seg, strekke seg og legge seg ned igjen.

 

Jeg tror at i dag skal jeg gjøre som pus.

Jeg er jo i bedre form enn på årevis og prøver å øke aktiviteten.

Jeg har derfor vært litt på farten de siste dagene.

Det som fortsatt skjer, er at da blir kroppen litt stresset.

Adrenalinet stiger og når det så faller igjen, blir jeg sliten.

Jeg ble det i går og får litt panikk, for jeg er redd for å falle.

Men jeg er i noenlunde fin form igjen i dag, men for sikkerhets skyld, skal jeg ha noen hviledager.

Jeg har bestillinger som venter, så det passer bra.

Energiene blir også sterkere rundt meg, når bestillinger venter, det påvirker også kroppen.

 

 

Pus vil ha kos.

Det blir bare oss to i dag, ja i morgen også.

Gubben kommer ikke hjem torsdag som han vanligvis gjør.

Han kommer lørdag ettermiddag og drar igjen søndag.

Det takler både pus og jeg fint, særlig når det er utevær.

 

I går hentet jeg ny grønnsak-kasse

Grønnsak-kasse nummer 7

Resultatene dokumenteres og publiseres.

Det er kanskje ikke viktig for deg, men det er viktig for meg.

Det får meg til å lage bra mat og jeg fyller dagen med innhold.

I dag skal jeg prøve meg på kveite, bakt i ovnen, med fennikel.

Det er en grønnsak jeg mener jeg ikke liker, men som andre synes er så god.

Enn så lenge tviler jeg, for lakris og fisk, høres ikke riktig ut.

Nå skal det testes.

I dag

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg trodde vi skulle få en fin og kjølig dag i går, å nei… Vi endte opp med +28C på det varmeste, pes. I dag derimot har gradene ligget under +20C og det har virkelig vært deilig. Hvordan er det med din pus, vil hun ligge mye i fanget? Min kommer mjauende med en gang jeg gjør tegn til å sette meg, for da skal hun ligge i fanget å kose seg. Med det mener hun ikke at jeg skal klø og stryke, nei bare bruke meg som seng, hihi. Ha en fin torsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg