Aldri mer, sier jeg

Jeg er kjent for å ha slike erteoverskrifter som gjør folk nysgjerrig.

Da går de inn for å se hva jeg skriver om.

I går hadde jeg ikke det.

Med frisk mot er det pån igjen, håper på flere kg ned

I går skrev jeg hva det dreide seg om.

Og hva skjer?

Jo mange kommenterer uten å ane hva det egentlig dreier seg om.

De spør om ting som jeg forklarer i bloggen.

Slik er det ofte med bokomtaler også.

Mange ser kun overskriften og spør om det du har skrevet.

Derfor vil jeg ikke ha slike overskrifter.

Da får de heller være litt kryptiske så får de se hva det handler om, de som åpner for å lese.

Var ikke det lurt?

 

Det er jo ikke nå jeg har startet diett.

Det var i januar i fjor.

8 runder har jeg hatt, a 5 dager hver gang.

Men det var første gang i år.

I år blir det ikke 8 runder, kanskje 6, har ikke planlagt mer enn en i gangen.

Men tenker at en i april og en i juni, kunne vært bra.

 

I dag ser menyen slik ut, men med noen modifikasjoner.

Kål med grapefrukt går ut.

Grapefrukt erstattes med en mandarin, kålen blir droppet.

Vi har vært i begravelse, gryte med lammekjøtt og kaker.

Jeg spiste ingenting, jeg ventet til jeg kom hjem.

Jeg hadde med urtete og mandarinen, men de ble med hjem igjen.

Slik ser det ut.

Smoothien har jeg drukket, grønnsakene står i ovnen.

I kveld blir det blomkålsuppe.

Kun mat til meg i dag, for gubben spiste jo i begravelsen.

I dag skal jeg lese denne.

Jeg henger svært langt etter med lesingen denne måneden også.

Det er merkelig, men det er som om dagene blir borte nå, når gubben er hjemme hele tiden.

Kanskje når jeg å lese denne og en til.

 

 

Disse to lå i postkassa i dag, stor glede.

Det blir nyheter i stabelen i april og allerede er det høylytt krangel der.

Boken av Fredheim er nemlig den sjette i rekken av norske kvinnelige forfattere, som har kommet med ny bok nå etter nytt år.

I tillegg er det flere utenlandske forfattere som prøver å få inn et ord.

Men seks kvinnelige norske, tror du de skravler eller?

Alle er kjent i hyllene her og føler seg veldig hjemme.

Og det høres, skal jeg si deg.

Men du verden hvor kjemt vi har det sammen.

i dag

 

8 kommentarer
    1. jeg tenker igrunnen ikke så mye over overskriftene ,jeg trykker meg inn på mine faste og leser :=)jammen er du standhaftige med diettene dine ,ja att du ikke spiste i begravelsen ,men det er jo slik det må være om en vil være seriøs :=) jeg har også redusert matintaket ,nå prøver jeg å spise første måltid mellom 8.30 og 9 og siste maåltid før 18.00 ,har tenkt å prøve det i ca en mnd

    2. leste alt i går og kommenterte, men omfattet ikke at det var en fortsettelse på kuren som du skriver her, mrn det har sikkert med mine lese og skrivevansker å gjør. 🙂 lykke til videre med kuren ♡

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg