Med frisk mot er det pån igjen, håper på flere kg ned

I fjor hadde jeg 8 runder a 5 dager fasteimitert diett.

Endelig har jeg funnet noe som fungerer.

Jeg greier ikke å holde meg til strenge dietter i lang tid.

Jeg har ikke tro på at å spise for lite er bra i lengden.

Jeg har satt nei til operasjon og til “slanke/diabetessprøyter”, fordi jeg tror ikke det er bra for kroppen min.

Jeg respekterer at andre tar andre avgjørelser som fungerer for dem.

Uansett hva en gjør som er langvarig, vil kroppen etterhvert innstille seg på det.

Debatten raser. Jeg sier nei. Vet ikke om jeg tar feil.

 

Her er det fem dager, vanlig mat og helt overkommelig, faktisk ganske enkelt for meg.

Det er bare å kjøre i gang, måltid for måltid, dag for dagen.

Noen runder var jeg sulten, andre runder var helt ok.

Jeg gikk stort sett ned 600-800 gr hver runde, en av rundene gikk jeg ikke ned.

Det var den runden jeg også var mest sulten.

Jeg gruet meg litt for å begynne på ny runde, men nå er dagen her og det føles greit.

Jeg skal i en begravelse i morgen, men det takler jeg uten mat.

Jeg ermer i en gruppe på fb.

Dette er for de som har kjøpt dietten  gjennom  Balderklinikken, ikke for alle som har boka.

Boka har jeg kjøpt for kr 349,-

Jeg har derfor skrevet ut alle menyene derfra.

Første og andre dag følger jeg den grønne planen.

Dag 1, ca 1000 kalorier, deretter 4 dager med ca 700,-

Jeg har gjort det så mange ganger at nå trikser jeg og mikser litt.

Middag tar jeg til kvelds, for det er da jeg er mest sulten og kan ikke fordra å legge meg sulten.

Slik bytter jeg på måltidene.

Jeg bytter gjerne ingredienser slik det står i byttelisten i boka.

Slik som i dag, har jeg ikke rødkål, istedetfor 100 gr hodekål, 100 gr rødkål, har jeg 160 gr kål.

Men i starten er det greit å følge menyene, heller kutte det du ikke liker.

Jeg har store utfordringer med kokosmelk.

Tror jeg må spørre i gruppa om noe vet om jeg kan bytte ut den.

 

 

Jeg har også begynt å veie opp alt før første måltid.

Jeg ble lei av å dille med det hele dagen.

Her er det jeg skal spise i dag.

Det står jeg skal lage squash chips, men det gidder jeg ikke.

De blir surret i wok, sammen med broccolien.

Jeg hadde en broccoli jeg måtte bruke opp, etter det skal jeg bruke blomkål istedetfor.

Jeg tror nemlig jeg har plukket nesten like dager denne uken.

Blir jeg lei, bytter jeg.

Men hva med pensjonisten?

Jo, han ville være med, så da blir det dobbelt.

Men han er ikke med på alt.

Han spiser knekkebrød og brød og frukt, med mere.

Men greit for meg å slippe å lage annen middag.

Linsesuppe med tomat er jo godt.

 

Så da er jeg i gang.

Frokosten er klar.

Nå er klokka snart 2 og jeg har ikke spist enda.

Vil drøye litt til.

Bokomtaler skal skrives av de to bakerste.

Og så skal jeg kose meg med den nyeste i serien til Hjorth & Rosenfeldt, Sebastianserien.

Og jeg har vært hos frisøren også.

I ettermiddag får vi besøk av venner.

Det blir en flott dag.

I dag.

 

 

10 kommentarer
    1. Du verden. Dyktig som klarer å følge det opp. Fint å finne noe som fungerer over lengre tid. Det nytter jo ikke å sulte seg resten av livet heller. Jeg lever sånn vanlig flere dager i helga, men er strengere i uka. Da holder jeg vekta, og det er min jobb nå. Fin frisyre, og lykke til med fortsettelsen. 🙂

      1. Takk 🙂 Ja, vi skiller også mellom hverdag og helg. Litt snacks og godteri på helg, ikke midt i uka. Jeg legger ikke på meg lenger etter at jeg fikk annen stoffskiftemedisin, men går ikke ned heller og å spise for lite i lengden, tror jeg ikke er bra for oss. Vi trenger næring.

    2. Du er god. Jeg har boken, men ikke lyst/ork til å sulte meg. Lykke til😊 Kjekt å følge deg på cruise med alle bildene

    3. Så flink du er 🙂 og så deilig med frisørtime. Kan ikke huske sist jeg var hos frisør men har en erindring om at da ble håret veldig kort hahaha kos deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg