Det er fint ja

 

Jeg scroller meg litt nedover feeden på facebook.

Jeg ser fint vær og glade mennesker.

Jeg ser alle de som koser seg i påsken.

Jeg sender gode tanker nordover til de som er innestengt av snøras og dårlig vær

Men de er vant til å ta hensyn til været i nord, så de klager ikke de heller

 

Det virker som om vi er inne i en periode der mange har det bra.

Det på tross av at mange fortsatt er syke.

Det har vært en vinter der mange har slitt med helsen.

Influensaer som har satt lenge i og oppkastsyke som har vært tøff.

Dette er heldigvis sykdommer som går over av seg selv.

Heldige er alle de som har bare dette.

Det er et stort privilegium å ha sykdommer som går over av seg selv.

Men de gode tankene mine går til de som sliter med alvorligere diagnoser.

Det rare er at også her er det de som er mest plaget, som klager minst.

Det er som at når alvoret virkelig tar oss, da forstår vi verdien av det som er bra.

 

Så slik går dagene.

Via sosiale medier får vi innblikk i andres liv, ihvertfall det de vil vise frem.

Her er det oppussing av stua i påsken.

Gubben jobber, mens jeg for det meste ser på.

Takknemlig er jeg for at vi har muligheten til å gjøre dette.

Jeg tror det blir lekkert.

Nå har også gulvet kommet i hus.

Det ble helt vanlig trestavs eikeparkett.

Og snart kommer barnebarn på besøk.

Da legges arbeidet bort og vi skal kose oss

Da blir det kalkunfilet og waldorf, nam

http://lillasjel.blogg.no/1367082600_kalkunfilet_og_waldor.html

Og tradisjonen tro er det på 1.påskedag lammelår med fløtepoteter, lagd på enkleste vis.

http://lillasjel.blogg.no/1367144072_lammelr_med_fltepoter.html

Du verden for en lykke vi lever i.

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg