Vil du bli med meg?

 

Vi er merkelige vi mennesker, er vi ikke

Jeg er det ihvertfall

I høst når jeg dro fra Arthur Findlay College, tenkte jeg at jeg skulle ikke tilbake

Det var i slutten av august

Nå er vi midt i november og jeg har bestilt på nytt

I august 2017, drar jeg igjen for en ny uke

Hvorfor skal tro

 

 

Jeg har bestemt meg for at hvert år skal jeg delta på en happening der det åndelige står i fokus

Jeg har behov for å å være sammen med likesinnede

Jeg liker å lære og utvikle meg selv

En uke på denne skolen gir meg vekst, både for meg selv, min egen selvutvikling, og for den åndelige utviklingen min

I fjor lærte jeg at jeg kunne mer enn jeg ante

I år lærte jeg at jeg skal tro på meg selv og bare være meg selv

Jeg lærte at jeg gjerne ville bli sett, men samtidig ville jeg ikke bli sett likevel

Det høres litt rart ut, men jeg var litt skuffet over resultatene mine men samtidig  ble jeg tryggere

Jeg ble tryggere på hvem jeg er som menneske

 

Det fine med denne skolen og den norske uken er at vi alle stiller likt

Noen er nybegynnere mens andre er mer erfaren

Samtidig vet man aldri hvem som er lærer og hvem som er elev

Ingen føler seg mindreverdig og ingen føler seg overlegen

Alle er der for hverandre

Man heier hverandre frem

Vi lærer at når vi jobber to sammen og den du jobber med lykkes, mens du selv feiler, så gled deg istedetfor å gremmes

Gled deg over din partners fremgang

Da vil du få den samme selvtilliten og lykkes bedre neste gang

Graver du deg ned i nederlagene, vil de være i fokus hver øvelse

Dette gjelder livet generelt

Lær deg å glede deg over andres fremskritt og lykke

Det vil nemlig komme deg selv til gode

Vet du at det forskes på dette nå

Er du snill som person, har du et mye bedre og lykkeligere liv

 

 

Så da er jeg klar igjen

Flybilletter er bestilt og betalt, depositum for rommet er i orden

Skal tro om noen vil være med meg

Om det er noen der som tør å hive seg rundt og si at dette vil jeg også

Jeg lover dere et eventyr dere aldri vil glemme

Når man først kommer til den skolen, er det som å komme hjem inni deg

Når jeg hadde bestilt, følte jeg fred inni meg

Jeg vet at jeg skal lære mer, aldri stå stille i min utvikling

Nye mennesker å møte, hvor spennnede er ikke det

Noen kjente å treffe igjen, blir det også

Det er fint når man er bare nordmenn samlet, ingen språkbarrierer

Det er med tolk når man har behov for oversetting

Ja, jeg vet at det er nesten et år til avreise, men det er deilig å  ha noe å glede seg til

Jeg håper noen har lyst til å bli med meg denne gangen også

I dag

Arthur Findlay Spiritual College

http://lillasjel.blogg.no/1442156437_13092015.html

Hjemme igjen(2015)

http://lillasjel.blogg.no/1440998446_31082015.html

10 kommentarer

Siste innlegg