Øvelser, del 2, ditt indre barn


 

Denne øvelsen skrev jeg om i går
http://lillasjel.blogg.no/1444990518_16102015.html

 

Jeg har en annen øvelse som er litt fin

Den tar jeg av og til sammen med klienter

Hvis de ønsker det selvfølgelig

Ingen skal gjøre noe de finner ubehagelig

Jeg sier og tydelig fra at jeg er ikke lege eller psykolog

Jeg sier bare det jeg føler er riktig

Hver enkelt må selv kjenne etter om det er riktig for dem

 

Ofte bærer vi på opplevelser siden vi var barn

Å se når disse har sett spor, kan være litt vanskelig

Jeg ber derfor personen lukke øynene

Så spør jeg om de kan se barnet inni seg

Ikke alle liker så godt å se bilder, men ordene kan være nok

Veldig ofte vil det barnet vise oss situasjoner

Enten ved hjelp av bilder eller med ord eller følelser

Traumatiske oppleveser, avvisning, sorg

Noen ganger kan vi se for oss at vi tar barnet på fanget og trøster det

Forteller det at nå er det passet på og trygg

Det viktigste er at man gjør det som føles riktig der og da

Lytter til hva kroppen forteller

 

Man kan føle at barnet er kald og trenger varme

Man kan ta det på fanget, balle et pledd rundt det

Det kan være ensomt eller redd

Ofte føler det seg avvist

Og for ikke å snakke om at det kan være redd

Usikker på fremtiden

Føler seg innestengt i et hjørne

Alt man føler i det øyeblikket man snakker med sitt indre barn, er viktig

Det beskriver hvordan en føler seg

Får ting frem i lyset, så man kan endre det

Ofte er det nok bare å bli klar over det

Så forsvinner det helt av seg selv

Det er en fin øvelse

I dag

 

10 kommentarer

Siste innlegg