Det er noen kamper jeg håper jeg ikke må kjempe

Det er noen kamper jeg håper jeg ikke må kjempe

Jeg føler jeg ikke har styrken

Som dine dager er , skal din styrke være

Jeg er ikke så sterk

Føler jeg

Når sorgen ikke forsiktig, banker på døren din

Men når den river den overende, sammen med resten av huset ditt

Den invaderer hjemmet ditt

Fra det ene sekundet til det andre

Aldri blir livet som før

Aldri blir du som du var før

Aldri blir noe det det engang var

 

Men det er kanskje sånn at styrken blir gitt en

Når en trenger det mest

Selv om det ikke kjennes sånn ut

I det øyeblikket sorgen rammer

Aldri kan tiden skrus tilbake

Aldri kan gjerninger bli ugjort

Aldri kan vi forutsi hvordan vi ikke skulle handlet

Før det er for sent

Og da er det for sent

 

Dag for dag, time for time, sekund for sekund

Tiden kommer om vi makter det eller ei

Sorgen endres

Den vil aldri bli borte, men den blir annerledes

Sakte men sikkert, endres vi også

Livet må leves

Som en berg og dal bane rir sorgen over kroppen

En dag opp og en dag ned

Noen ganger en time opp, en time ned

Eller det er snakk om sekunder

Men ettersom tiden går, blir vi lenger på toppen

Vi må tillate oss det

Når vi kjenner at vi greier å se utover igjen

Når vi igjen greier å puste

Sakte, men sikkert kommer vi tilbake til livet

Sorgen vil leve i hjertet vårt for evig tid

Minnene våre blir enda mer verdifulle

Vi kapsler dem inn som skatter, mer verdifullt enn både gull og diamanter

Slik at vi kan ta dem frem og minnes

La oss ta vare på hverandre, mens vi er her på jorden

Sender alle gode tanker til alle som er berørt av sorg.

I dag

 

 

18 kommentarer
    1. Sorg er en tøff prosess på alle måter.
      Ingenting kan gjøre en forberedt på hva som venter.
      Har møtt sorgen, og den har vært på besøk noen ganger nå?
      Det er aldri lett, men jeg har ikke det i meg å falle sammen. Jeg blir praktisk og fikser på ting?
      Sorg er tungt for sjelen, og for kroppen.
      Å finne roen er viktigere enn noen gang..
      Nydelig skrevet? Kjenner denne godt.:)

    2. Ja, sorg er liksom noe vi må gjennom alle mann, og det er bare å VÆRE i det, men ikke la det spise en opp 🙂 Klemmer til deg i dag <3

    3. Sorg er vondt når den kommer, men blir lettere å leve med etter hvert. Og så skyller den litt inn over igjen fra tid til annen. Nydelig skrevet, om noe vi alle opplever før eller senere <3

    4. Det er tøft å stå i det og styrken man ikke trodde man hadde får man ofte…fra en plass…i jobben min ser jeg mange unge. Som må gi tapt for kreften og det er spesielt vondt. Nå er det min datter på 17 som opplever tøffe tak med en far som har fått kreft og det er alvorlig. Så står jeg litt på utsiden og kjenner selv på dette. Alle disse spørsmålene. ..og håper og tror hun får beholde ham lenge.og alt jeg kan gjøre er å være der…maktesløshet. uansett godt satt ord på <3 takk

    5. Utrolig fint skrevet <3 det gir håp om lysere dager en dag i fremtiden.. midt opp i alt bunnløs sorg.
      Håper dine trøstende ord kjem dit dem skulle <3

    6. Du beskriver den store frykten…Den Brå Beskjeden….som vi håper vi aldri får. Vi vet aldri hvordan vi vil reagere OM…..men vi kan forestille oss det. Det er noe å tenke på….at det kan være en dag da ,man ønsker ting usagt og ugjort, fordi det er for sent å rette opp. Derfor skulle man aldri gå rundt å være sint , sur eller hatefull mot NOEN:….. 🙂

    7. Nei, det er umulig å vite, men et forferdelig sjokk er det! Har opplevd det kun en gang – det var en onkel og kona var hos oss mens han var med broren min i skogen……Da ble jeg vitne til at hun fikk sjokkbudskapet – og det var tøft. Likevel var det ikke noe som grep inn i min hverdag – han var ikke av mine ALLER nærmeste.

    8. karidansen: Man får være takknemlig for at alt går bra. Jeg har vært igjennom det og det har preget meg hele livet, da min far døde når jeg var 11 år. Men heldigvis ikke som voksen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg