Å MITT HODE, MITT HODE, HVA ER DET DU GJØR – fortsettelse

Klikk på linken, de som ikke leste forrige innlegg

http://lillasjel.blogg.no/1404646191__mitt_hode_mitt_hode_.html

Det vil si hvis du har lyst ja, hvis ikke lar du være 🙂

Kort fortalt handler det om å jobbe med eget hode og tanker

Tanker er noe vi høysensitive har i overkant mye av

Men det er en ting til vi faktisk er ganske god til

Det er så se for oss bilder

Det hjelper når en skal bruke teknikker for å få fred der oppe

 

Jeg  har lagd meg en fobi med å være nervøs for å  kjøre av og på ferger

En slik fobi begrenser oss

Mange sier de vil beholde sine fobier

Jeg er ikke så glad i mine, nettopp fordi de begrenser meg

De bestemmer over meg på en måte og det liker jeg ikke

Fobiene er egentlig et uttrykk for noe annet enn det de gir seg ut for

Det er bare kroppen sin måte å få fortalt det på

Ofte er det mangel på kontroll som ligger bak

Vi liker ikke å miste kontroll, da blir vi utrygg

Ved å fjerne fobiene, vil vi derfor bli tryggere på andre arenaer også

 

 

 Som jeg skrev i forrige innlegg, måtte jeg kjøre ferge for pusen skulle på dyresykehus

Jeg arbeidet meg igjennom det, og mestringsfølelsen økte

Nå kom dagen da pus skulle inn på kontroll

Jeg hadde sommerfugler i magen denne dagen også, men antallet hadde minket

De var mindre av størrelse også

Det er sånne ting som er en utfordring med en høysensitiv hjerne

Vanvittig mange tanker og følelser

Følelsene blir så STORE liksom

De er vanskelig å hanskes med

 

I mellomtiden hadde en venn fortalt meg om en teknikk hun hadde lært

Jeg husker den ikke helt, men lagde min egen versjon

Jeg så for meg frykten min, jeg klistret den sammen, jeg hoppet på den, så den ble bitteliten

Her er det fint å ha den høysensitives evne til å se for seg ting i bilder

Deretter dyttet jeg frykten inn i en flaske

Flasken sendte jeg nedover elven, ja i hodet altså, jeg fant meg ikke en elv

Elven renser frykten bort

Jeg ser hvordan frykten forsvinner nedover elven

 

 

 Denne gangen stod jeg først i køen

Det er supert, for da får jeg kjøre først av

Jeg slipper å være redd for den glidelåskjøringen i det alle skal av ferga

Smertefritt kom jeg meg både på og av

Jeg så meg litt om, for å se om frykten var der

Det jeg så da var at jeg kunne ikke få tak i den, for den var på vei nedover elven

Frykten min var smuldret inn til en bitte liten nervøsitet i magen

 

Hjemveien gikk enda finere

Jeg fikk plass på ferga, denne gang som siste bil

Men nå var jeg så tøff i trynet, så jeg manuvrerte som en gud

Ja, jeg vet ikke om han fergedirigenten var enig

Jeg var nå blitt så tøff i trynet av mestringsfølelse at jeg kunne ikke brydd meg mindre

Å mitt hode, mitt hode, nå er frykten på vei til å slippe taket

Nå må jeg bare øve litt mer

Hurra for meg

I dag

 

 

Ps for de som ikke synes å jobbe på egenhånd er noe enkel sak, bli med i en angstgruppe. Det har de mange steder i landet. Der får du kyndig veiledning og hjelp. Likedan hvis du har alvorlig angst, søk hjelp.

 

6 kommentarer
    1. Det er en prestige i seg selv å få til slikt.
      Jeg var nervøs som få når det ringte ukjente nr før? Hvorfor er en helt annen side av saken, men det gikk så langt at jeg var kvalm om jeg så at det ringte og jeg ikke kjente nr.
      Jeg ville rett og slett kaste opp.
      Det ble så ille at det plaget meg på jobben også.
      Jeg var nødt til å ta meg sammen, og komme ut av det.
      I dag har jeg ingen slike problemer, men det var en lang prosess uten tvil.
      Synes du er flink jeg.:)

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, jeg er stolt av meg selv og det du forteller her understreker hvor viktig det er å bli kvitt sånt, for det vokser. Og det hopper gjerne over til nye ting, nye ting man blir redd for det er kroppen sin måte å få ut frykten vi bærer på, så så fremt vi greier det er det fint å få kastet det:)

    3. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, den frykten må vi snu til å bli løsningsorientert. Jeg ser for meg at alt det gode skjer meg og mine barn for jeg lever i troen på at vi drar til oss de tanker vi manifesterer, så gode tanker at alt går fint er veldig viktig for meg:)

    4. Jess, helt klart det som gjelder, mer øving 🙂 Jeg ser det samme for ting som jeg er litt skeptisk til. Med øving, blir det ikke så skummelt mer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg