Å MITT HODE, MITT HODE, HVA ER DET DU GJØR

Bloggskriving er for meg egenterapi

Når jeg skriver blir jeg bevisst egne tanker

Skal noe endres, må man nemlig først få det frem i lyset

Det er ofte den vanskelige biten

Og du og du hvor mye enklere det er å se det hos andre

 

Noen sier, at du gidder

Jeg vil være som jeg er

Ja, det må de få lov til

Man skal ikke endre seg bare for endringen sin skyld

Man skal gjøre det hvis man føler man får det bedre

Jeg har en del jeg må rydde opp i før jeg blir helt og holdent meg selv

 

Jeg må rydde i skapet

Gå igjennom hyllene og sortere og kaste det som ikke gagner meg

Det ene jeg vil kaste, er frykten for å kjøre av og på ferger

Jeg har “store” følelser

De kan være vanskelig å håndere

Sånn rent praktisk sett så er jeg redd at jeg skal kjøre borti andre biler

Det andre er at jeg ikke kommer meg av ferga igjen, fordi bilen ikke starter

Dette har jeg blogget om før

http://lillasjel.blogg.no/1397161842_fryktls_fiasko.html

 

For mange er dette tanker de aldri har tenkt

Jeg har tenkt de så mye at jeg faktisk har manifestert de

Det er derfor nå på tide å gi slipp

Når man er rede til å gi slipp, får man hjelp

Den hjelpen kom nå i form av en liten svartepus som må ha hjelp

http://lillasjel.blogg.no/1403683775_noen_er_bare_irritere.html

 

Hun var borte en natt men kvelden etter fant jeg henne ute

Hun var slapp og varm

Ved nærmere ettersyn fant jeg en stor verkebyll ved halen

Det hadde verket hull på tarm og var svært ille

Hun måtte på dyresykehus

For å komme dit må jeg ta en ferge

Første gangen kjørte en venninne meg

Pus ble operert og skulle på rehab et par dager på sykehuset

Deretter skulle jeg hente henne hjem

 

Tiden var kommet til at jeg ikke skulle ha sjåfør

Nå må jeg kaste meg uti deg og klare det selv

Når man skal jobbe med følelser og fobier, må man være i form

Når man er på det svakeste, er det å jobbe mentalt nesten umulig

Situasjonen forverrer seg istedetfor

Nå er jeg klar for endring

 

 

Jeg forsov meg riktig ille denne morgenen

Det gjorde at jeg slapp å grue meg i timesvis

Jeg dusjet og spiste og gjorde meg klar til å hente lille vennen hjem

Jeg foret hodet med tanker om hvor fint alt gikk

Det går så bra, det går så bra, det går så bra, det går så bra

Alt går helt fint, du kan slappe helt av

Om og om igjen forer jeg meg selv med gode , oppbyggende setninger

Setninger med “ikke” i, hører ikke hjemme her

Her må man kun fokusere på den løsningen jeg vil ha

 

Jeg kjørte på ferga

Slo av alt med strøm på

Hjertet slo fort, klumpen i magen var der

Ja, sånn er det når man har store følelser

De slår en ut fysisk

Jeg fikk start og på vei videre, kjente jeg mestringsfølelsen

Jeg hadde gjort det

Det trillet til og med en tåre ned fra øyekroken

Jeg hentet pus og så var det veien tilbake

Samme prosedyre, samme jobbing

Alt gikk fint

Nå må det øves flere ganger

 

 

 

Dette kan høres rart ut for de som er trygg og sikker

Det kan være beintøft for andre

Det jeg imidlertid må forske litt på er hvorfor

Hvorfor er denne bagatellen få blitt så stor

Hva er det egentlig jeg er redd for

Jeg tror innerst inne at det handler om kontroll

Får jeg ikke start, mister jeg kontroll

Jeg føler jeg taper ansikt, føler meg dum

Jeg må ha hjelp for å komme meg av

Alle “ser” hvor dum jeg er

Føler jeg

Det er jo ikke sånn det er

Dette er jo en praktisk ting som kan hende alle

Forrrige gang gav de meg starthjelp og alt ordnet seg

Det rare er at det er eneste gange bilen har hatt startvansker

Skal tro hvorfor

 

Derfor jobber jeg med eget hode

Jeg vil ha bort fobier som sitter kun i meg selv

Som jeg selv forer og gjør større

Til slutt overfører jeg dem også til andre ting

Det får vokse

Det vil jeg ha en slutt på

I dag

 

#høysensitiv #frykt #mestring #fobier# angst #selvutvikling #tankemønster

4 kommentarer
    1. Du er flink og tøff da, går på og brettet opp ermene igjen. Eneste måten som funker det. Jeg har litt av den samme greia på å snakke fag i store forsamlinger. Tenk om jeg glemmer hva jeg skal si, og stårHELT fast. Men det orker jeg ikke øve særlig på helker altså, for jeg MÅ ikke gjøre det ofte.. men hvem vet, denne høsten blir litt forandring for meg. Kanskje jeg må.. DU er hvertfall flink da 🙂

    2. Så bra…jeg liker ikke å ta heis jeg , tenker ikke så mye på at den kan falle ned…men jeg er redd dørene
      skal klemme igjen akkurat når jeg går inn….hehe kan le litt av det ..men hadde vært deilig å ikke tenke
      på det i det heletatt..men tatt heisen helt selvfølgelig…men så får jeg litt trim da 🙂
      Men vet at om jeg “må” så tar jeg den….er nok lurt å utfordre seg selv på slike ting ja….Klem <3

    3. frodith: Ja, jeg synes selv jeg er flink.:) Når jeg har folk til healing hos meg klarer jeg ofte å nøste når sånne ting starter, for finner man ut det, er det ofte det løser seg opp av seg selv. Det er ikke så enkelt hos seg selv:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg