FRYKTLØS FIASKO

 

Det er noe som heter å gå troll i ord

Det har noe med at det vi fokuserer på, det har en tendens til å skje

Det er derfor det er viktig å velge sine tanker med omhu

Jeg hadde et innlegg om å være fryktløs

 http://lillasjel.blogg.no/1396971767_lev_livet_ditt_fryktl.html

Ja, det var jo et flott innlegg

Det gikk ikke mange timene fra jeg publiserte det innlegget til jeg gikk rett ut i fryktfellen med begge beina

Eller vi kan si med alle fire hjula

 

Jeg skulle egentlig ha lært dette nå

Det hadde jeg ikke gjort

Jeg gruer meg bestandig til å kjøre av og på ferger

Hodet mitt er fullt av frykt-tanker om alt som kan skje

Jeg er redd for å kjøre borti andre biler

Jada, jeg vet at det er bare tull

Jeg er og redd for ikke å komme meg av ferga igjen

Redd for at bilen kan bli tom for strøm og bli stående der

 

 
 

Det har jeg fokusert på før, og det skjedde for noen år siden

Jeg måtte taues av ferga

Etter det har jeg blitt litt flinkere til å tenke at det går nå bra det også

Likevel er jeg ikke helt kvitt den uroen

Jeg er smånervøs for dette som de fleste gjør automatisk uten  å tenke på det en gang

Det er kanskje det at noe skal vi samle denne frykten vår om

Alle har vel ett eller annet lite

Og for meg er det altså denne dumme bagatellen

 

Jeg er likevel blitt ganske flink

Jeg hadde tatt på meg å hente forfatteren Vidar Sundstøl på flyplassen i Molde

Jeg var jo litt smånervøs da

Ikke for å hente han, men da måtte jeg jo på ferga

Jeg publiserte min fryktfrie blogg samtidig som jeg småtrippet hjemme

Tror dere at jeg så sammenhengen selv

Neida, vi blir så blind på vårt eget at det er ikke til å tro

Stolt var jeg over hvor fryktfri jeg hadde blitt

Likevel var jeg så rastløs at jeg dro så jeg kom frem en time før flyet landet

 

 
 

Jeg kjørte ombord på ferga, kom tidlig på flyplassen

Jeg leste boka mi og ventet og alt gikk smertefritt

Herr forfatter kom med et presist fly

Vi kjørte på vei mot Åndalsnes og ombord på ferga på Sølsnes

10 min og vi skulle i land igjen

Død bil

Flatt batteri

Aldri opplevd på denne bilen

Hallo

Er det pinlig eller

De hadde startkabler på ferga, men de hadde ikke tid å slippe oss av

Der seilet vi da frem og tilbake på fergetur

For andre gang hadde jeg hatt flatt batteri når jeg skulle av ei ferge

 

Ja, hvordan reagerer man da

Først banner man litt og er fortvilt ja

Syter man og klager over hvor uheldig man bestandig er

Neida

Jeg fikk hjelp og i land kom jeg

Hva er lærdommen

Jeg må slutte å være full av dum frykt for bagateller

Jeg drar innpå meg problemer ved å fokusere på dem

Nå har det skjedd to ganger, så nå kan jeg legge fra meg den frykten

Herr forfatter og jeg kom frem tidsnok til bokmøtet han skulle delta på

Alle hjerter gleder seg

Tror dere det var tilfeldig at det var akkurat den dagen jeg hadde publisert det innlegget

Det tror ikke jeg

I dag

 

 

ps. tusen takk til tålmodig passasjer

6 kommentarer
    1. Det var jo en litt morsom historie, selv om jeg skjønner at det var litt svett for deg. Men som du sier, dere kom jo fram, og det ordnet seg… Det meste ordner seg . Jeg maser i vei om sånn og sånn jeg også…men går rett i fella så det synger mang en gang 😀 ha-ha Men kanskje neste gang er vi litt roligere 😀 Ha en fin dag Mariann 🙂 Klem <3

    2. Ok, det var tydeligvis en grunn til at du gikk tom for strøm. Håper forfatteren tok det pent, og dere rakk jo frem i tide. Kanskje fikk dere ekstra tid til å gjøre ferdig en god samtale? Man kan aldri vite 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg