OPPSAGT

Foto Svein Roger Reberg. Tekst Geir Ålien

 Innleggene som omhandler det å føle seg god nok, de strømmer på, inspirert av andre som blogger og kommentarer jeg får på innleggene mine:

Tidligere innlegg finner dere på linken nedenfor. I det innlegget er det igjen linker til andre innlegg om samme tema

http://lillasjel.blogg.no/1392383180_hvorfor_kan_vi_ikke_b.html

 

 

Ja, jeg er ikke oppsagt

Jeg har nemlig sparket enn annen

Jeg ble etter hvert så dritt lei av han

Han hang over skulderen min hele tiden og maste

Han var aldri fornøyd

 

Stadig vekk var det noe han skulle klage over

Jeg gjorde aldri noe bra nok

Uansett så fant han feil ved det jeg gjorde

Jeg kunne rett og slett ikke leve med å ha det sånn

Hvor blir gleden i livet av, når ingenting er bra nok

Jeg vet jo inni meg at jeg er god nok

Jeg er mer enn god nok

 

 

Tekst Geir Ålien

Akvarell Hanna Jacobsen

 

Hvorfor kunne han ikke se det

Ikke hjalp det om noen andre påpekte det for han heller

Han hørte ikke på de

Han duret på som han brukte

Han ramset opp alle mine feil og mangler

Hele tiden gjorde jeg noe galt

 

Til slutt innså jeg det selv

Sånn kan jeg ikke ha det lenger

Han tar faktisk feil

Han tok oppsigelsen ganske ille opp

Han var ikke villig til å gå

Han kom tilbake gang på gang

Men til slutt skjønte han det

Her var det rett og slett ikke plass til han lenger

Jobben med å sitte på min skulder og være min indre kritiker var opptatt

Jeg sparket han for å ta jobben selv

Nå er det jeg som bestemmer selv

Jeg bestemmer at jeg er god nok

Jeg er god nok akkurat som jeg er

I dag

 

Foto Kathrin Slydal. Tekst Lillasjel

12 kommentarer

Siste innlegg