HJERTETS STEMME IGJEN

Creation isn’t forcing or commanding something into existence. It’s more of a rolling over, a good stretch, blissing out, lying on the grass watching the flowers blowing in the breeze or the clouds floating by.

You live in a state of grace. You forget that when you feel good, only good things can come to you. It’s just a matter of relaxing, and things will come.

You are, in essence, bringing heaven to earth.

~ Abraham (Esther Hicks)

 

Jeg kommer tilbake til det med hjertets stemme

Det å lære den stemmen å kjenne

Den aller største utfordringen når du skal følge stemmen i hjertet ditt,det er at den er ikke høylytt

Den roper ikke ut at jeg vil på verdensomseiling

Jeg vil skrive bok

Jeg vil jeg vil , det er det eneste jeg vil

Jeg forlater alt jeg har for å gå for min drøm

Det er ikke stemmen til ditt hjerte

 

Stemmen i hjertet ditt gir deg små svake puff

Små dytt så du må kjenne etter om det stemmer

Og du aner ikke hvor det vil

I ditt bevisste sinn kan du ikke sette ord på det hjertet ditt vil

For du vet det ikke

Ja, jeg vet det høres rart ut

Jeg vet at vi ofte tar feil

Jeg vet at vi blir villedet av den knollen som sitter på toppen av hodet og tror den har svaret på alle livets mysterier

Den har ikke det serru, vi blir lurt

 

 

Artist ❥ Pam Carriker

https://www.facebook.com/JustChanneling

 

Når vi skal følge hjertet, da er vi på en vei vi ikke kjenner

Vi må godta at vi skal gjøre ting vi aldri har tenkt tanken på at vi skulle gjøre

Man må lære seg å se tegnene og følge dem

Deretter stoppe opp og kjenne etter om det er riktig

Av og til blir man nemlig så forundret at man nesten faller av stolen

Man gjør ting man ikke har i sin villeste fantasi tenkt tanken på å gjøre

Jeg skal gi et eksempel for å forklare

At jeg har fått det eksemplet er heller ingen tilfeldighet

Det kom nå ,akkurat nå ,slik at jeg kan bruke det til å forklare

Det er heller ikke tilfeldig at jeg ble alene hjemme denne helgen med tid til å skrive, nå når ordene trenger seg så innmari på

Da er det nemlig ikke rom for noe annet enn å få de ned

 

Jeg fortalte tidligere om da jeg ble ledet ut i poesien

Innlegget finner du her: Poesi du liksom

 

 Jeg har hele tiden hatt denne rare måten å skrive på

Det er forrresten nok et eksempel

Jeg har aldri tenkt tanken på at jeg skulle skrive med korte setninger og lite tegnsettting

Aldri i mitt liv, har jeg tenkt den tanken

Før jeg begynner å skrive blogg og så kommer ordene ut på denne måten

Det er hjertet som leder meg

Ingen tanke tenkt i hjernen, men jeg følger stemmen til hjertet

Og så var det poesien

 

 
 The teacher is always with us. The teacher is always showing us precisely where we?re at – encouraging us not to speak and act in the same old neurotic ways, encouraging us also not to repress or dissociate, encouraging us not to sow the seeds of suffering? do we retaliate as we have one hundred times before, or do we start to get smart and finally hold our seat?▼

Pema Chodron,
?The Places That Scare You
Perceptive Artista

 

Jeg ble plukket ut som helgas blogg på blogg.no,bloggportalen jeg hører til

Der ble jeg ikke kalt selvutviklingsblogg eller alternativblogg, men poesiblogg

Når jeg smakte på det ordet ble jeg litt fælen

Jo, jeg har en poetisk måte å skrive på, men poesi da

Jeg?

Jeg har aldri i mitt liv tenkt å skrive poesi

Det rare var at jeg allerede hadde skrevet et innlegg, dagen før

Et innlegg jeg ikke visste om jeg turde å poste for det var så poetisk

Jeg var inne der nå og så at jeg hadde 107 likes på det innlegget

Jeg har aldri blitt likt av så mange før

For å poste noe jeg ikke visste jeg skulle skrive

Det er å følge hjertet

 

Det kommer mer her

Etter at jeg postet det innlegget

Etter at jeg har fått smakt på det, følt på det, tenkt på det, så skjer det noe rart

Ordene flommer over

De fyker inn i hodet mitt så fort at jeg greier nesten ikke å få dem ned på papiret

Nye poetiske innlegg

Nye innlegg som jeg aldri har ant jeg skulle skrive

Jeg har jo ikke vært interessert i poesi i det hele tatt, ikke i det hele tatt

Men jeg har fulgt hjertes stemme

 


https://www.facebook.com/IamWalkingmyTalk

 

Jeg har latt meg lede forsiktig avgårde

Først skrive blogg, ble nesten sparket i gang til slutt

Så skrivemåten

Så ble jeg sparket til å lage Lillasjelssiden min på facebook

Siden jeg er blitt så innmari glad i

Jeg hadde da aldri tenkt tanken på at jeg skulle ha en egen Lillasjelside på facebook

Og Lillasjel, jeg har aldri likt lilla, likevel kaller jeg meg Lillasjel og lager lilla blogg

Og så bildene

Lag bilder selv Mariann, lag bildene selv

Jeg skaffer meg kontakter, jeg setter sammen bilde og tekst, og det blir jo så fint

Det gir meg jo sånn glede i sjelen

Ja, nettopp det, små øyeblikk av stor lykke

Og nå har jeg lett etter dikt til å ha på de bildene

Men jeg har ikke funnet så mange og stemmen sier, skriv selv Mariann, du skal skrive dem selv

Det er hjertets stemme

Lunt, rolig, snilt, forsiktig, men kjærlig små dytt mens en tåre triller nedover kinnene

Jeg lager en egen kategori på bloggen min, mitt poetiske hjørne

Det er hjertets stemme

Lytt

I dag

 

The time will come
when, with elation
you will greet yourself arriving
at your own door, in your own mirror
and each will smile at the other’s welcome,
and say, sit here. Eat.
You will love again the stranger who was your self.
Give wine. Give bread. Give back your heart
to itself, to the stranger who has loved you
all your life, whom you ignored
for another, who knows you by heart.
Take down the love letters from the bookshelf,
the photographs, the desperate notes,
peel your own image from the mirror.
Sit. Feast on your life.
~ Derek Walcott
Art © Lani Kent
Rivers in the Ocean

8 kommentarer
    1. Herlig å lytte til hjerte, kjenne at en blir ledet. Selv om det kanskje ikke virker slik er jo ingen ting tilfeldig. Det handler kun om våre valg, våre valg om hvordan vi velger å tolke de små puffene, imoulsene eller hva annet mennesker kalle de.
      Hjertet vårt vet hva som gjør oss glad, det er ikke bestandig vi er like åpne for de små puffene, men når de er på rett tid til rett plass. Da åpner mulighetene, og ikke minst smilet seg.
      Du skriver herlig, og jeg tenker mitt hver gang jeg er inne og leser dine ord.
      Rolig… Jeg blir rolig, glad og oppspilt på en gang.. Utrolig kjekt å hente de små gledene ut av din tekst.:)

    2. den prossessen der, den er så fin, varm om rolig 🙂
      Det er så vakkert å finne seg selv.
      Tenk at man kan rote seg selv bort,
      Å hvilken gjensynsglede vi kan føle når vi plutselig står der å ønsker oss selv velkommen 🙂
      gleder meg til ditt poesi hjørne, det er så herlig med poesi.
      Jeg har alltid vært poetisk :):)
      Poesi er jordas musikk, I stille men så beskrivende noter 🙂
      poesi er så personlig.
      Det som er så vakkert, er at et dikt kan si ti forskjellige personer hver sitt budskap.
      Det kan gi ti forskjellige personer hver sin klang.
      Kun eieren av diktet, kjenner dets opprinnelige budskap.
      Et dikt, kan bety så mye for så mange. på så mange forskjellige måter.
      Jeg elsker edgard allan poe. Han er fantastisk. jeg har tillermed tattovert hans ene dikt på min arm
      Som helt fra barndommen har tilhørt meg,
      ” those who dream by day
      Are cognizant of many things which escape those
      who dream only by night ”
      Jeg kan sitte i timesvis å reise inn i verdener av følelser, stemninger, og sinns høyder ved å lese dikt, å det er en slags reise inni meg selv, jeg føler meg så fylt med energi etter på.
      Det er så godt å lese poesi, og å skrive 🙂 🙂
      jeg er så takkenmlig for at det er en av gavene jeg har fått i livet.

    3. inneuteferdig: Jeg er glad jeg inspirerer. Jeg skriver jo til meg selv egentlig for å lære om meg selv, for å få kontakt med mitt indre, og det er da veldig inspirerende å se at det og treffer andre. Denne uken og de bloggene som har kommet har utviklet meg videre, jeg har fått en ny og dypere forståelse for hjertets språk og hvordan hjertet taler tl meg. Det er utrolig hvordan man kan lære ut fra å skrive:)

    4. Lisa Og Fredrik: Ja, det blir ikke så mye mer poetisk, men litt mer enn før, i og med at ordene kommer på den måten, når jeg har kontakten. Jeg må og skrive mer på bildene jeg publiserer på siden min, det må komme mer egne ord der også, men jeg kan ikke pushe de frem, så jeg låner også andre sine, også for å variere. Jeg har ikke vært noen diktleser:) Men elsker måten du skriver på, for det er jo veldig poetisk og vakkert:)

    5. Hei,hei 🙂
      I det siste har det skjedd endel rare ting,det er også hjertets stemme.
      En av de mange rare tingene som skjer for tiden kan du lese om i mitt siste innlegg ” Hyggelig hilsen fra en avdød ”
      I dag har jeg tenkt på en ting som opptar meg og som ikke direkte har med (bare) meg personlig å gjøre,jeg tenkte på hvordan jeg skulle gripe saken på en god og ikke “aggressiv ” måte,mens jeg tenkte på dette begynner det plutselig å ” spille “en sang av Bjørn Eidsvåg inne i hodet,vet ikke hva den heter men noe av teksten er sånn ” en dag skal rettferdigheten seire, en dag skal vi danse skal vi feire ” osv.
      Jeg skjønte hva som skjedde og nå har jeg fått ” oppskriften “på hele saksgangen……
      Min kjære mentor sier alltid at jeg ikke skal spørre hvor det kommer fra,bare la det skje og gjør det,fram til i dag har ingenting blitt feil etter å ha hørt på hjertets stemme,selv om jeg mange ganger ikke kan fatte hvorfor,hvor eller hvordan.
      Det samme skjer når jeg renser hus,det er for meg ubegripelig hvordan det går til mange ganger,men jeg er overbevist om at ” å gi seg over til hjertets stemme ” har svært mye med de alltid vellykkede resultatene å gjøre.
      Hilsen synskepeggy.

    6. Livet mitt som klarsynt.: Takk for spennende kommentar og klart jeg skal gå inn og lese:) Ja, jeg er jo så vidt i starten av husrenselser og det har vært spennende ja. De jeg har renset har hatt med barn og dyr å gjøre så da har jeg fått bekreftet at det har vært suksess:) At hunder slutter å bjeffe og barn slutter å våkne om natten og være redd, da har noe skjedd. Det er veldig sterke energier for tiden og bekreftelsene hagler rundt en så det er en spennende tid:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg