Virrivirri vapp, borte

 

Her i huset, gjør vi mye rart.

Vel vel, det er vel jeg som står for det meste rare.

Gubben er litt mer “normal”.

Torsdag leste jeg ut boken min, samtidig som jeg tegnet.

Boken i venstre hånd, tegnet med høyre, uten å se på når jeg tegnet.

Se kunstverket mitt, sa jeg til gubben når han kom hjem fredag.

Ja, dette er jo slike skriblerier de gjør i barnehagen, svarte han.

Det er jo bare noen streker 🤣🤣

Jojo, måtte jo si meg enig i det.

 

 

Det var bare så vidt jeg ikke ble fornærmet(ikke) og inndro middagen.

Men denne diettrunden har jeg vært konstant sulten, så nå måtte jeg ha mat.

Jeg hadde spist bare ett av de fire måltidene siden jeg skulle avslutte dietten når han kom hjem.

Her er jeg klar for sushi.

(og blåmuggdip til litt snacks etterpå)

 

Prøvde et par nye vrier denne gang.

Jeg brukte hele norimatten, har brukt å dele de.

Det var jo mye enklere men det blir mer ris.

Skulle kanskje hatt mer fyll.

Prøvde meg på vanlige reker.

Chili/hvitløksmajones med purreløk, mango og avocado

 

Røykalaks, krydderost, mangosalsa, (mango, purre,tomat, hvitløk, chili, sitron, olje, salt, pepper)

 

 

Laksen skulle jeg ha ruccola inni, men glemte det, så jeg la litt på toppen.
Jeg synes vanlig salmalaks er bedre.

Rekene ble toppet med rogn.

Lørdag måtte vi på butikken en tur.

Nydelig vær

 

Gubben ble kommandert til å kjøre til Potetbua.

Opp i dalen der ligger Trollstigen.

Den er nå stengt pga snø.

 

Potetbua er selvbetjent. Man betaler med vipps.

Der har de poteter, oj, overraskelse 😀😀

Flere typer, til og med bakepoteter, som er innmari gode.

 

I tillegg har de egg og honning.

Det har blåst veldig her denne helga.

I natt måtte jeg opp og dra vinduet litt mer igjen for å få sove.

Så ble det familiebesøk siden vi var i farta.

Etterpå måtte vi i full fart på Rema for vi skulle få middagsgjester.

Og virrevirrevapp så var dagen over og jeg hadde til og med glemt å blogge.

Det er ikke ofte det skjer.

Nå blir det en rolig søndag her.

I dag

2 kommentarer
    1. den maten du viser ser så god ut ,sushi har jeg aldri smakt men det ser godt ut :=)vi har handlet poteter direkte fra bonden i noen år nå ,vippser vi også ,dei små 2 kilos posene på butikker holder jo ikke lenge

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg