Vill jubel

Vi hadde det veldig koselig i går kveld.

Og forunderlig nok, har jeg fått gjort noen småting i dag også.

Det er lite alkoholinntak på meg, for jeg vet at kroppen hviler dårligere, hvis den får alkohol.

Men jeg måtte opp et par timer i natt, for magen sved.

Den er ikke bestandig så glad i tung mat, som pinnekjøtt.

 

Endelig fikk jeg lagd juice.

Det var på tide med en kjøleskapsopprydding.

Jeg skulle gjøre det før jeg dro på ferie, men det ble aldri gjort.

Ikke før nå.

Men nå har gamle epler, pærer, appelsiner med mere, blitt til deilig juice.

Middag i dag ble ei “ta det du har”-gryte.

Stort sett er det slik jeg lager mat.

Jeg hadde en bit flatbiff i fryseren , halv pris selvfølgelig, og en pose bønner.

Kokte opp masse bønner og frøs, nå i høst.

Jeg surret først kjøttet.

Deretter 4 fedd hvitløk, 2 chili, 1 paprika, 1 vissen gulbete som hadde ligget i kjøleskapet siden tidlig i høst, 2 små løk.

 

1 dl tacosaus, også en rest fra fryseren.

Jeg fryser alle slike rester, når vi reiser bort.

Litt vann, så jeg fikk skylle glasset og så litt fløte og 3 ss rømme, salt og pepper.

 

Så fikk dette godgjøre seg, til biffbitene ble møre, det tar litt tid.

Persille og bønner er med de siste 5 min.

Gammel focaccia fra fryseren, varmet i AirFryer 5 min.

Kjempegodt. Skikkelig digg

 

Nå skal jeg lese en times tid.

Senere blir det tv og riskremrester fra i går.

Vær obs når du kjøper den ribben, at du kjøper den villigste😂😂😂

Det står ikke hva den er villig til.

Jeg brukte Nordfjord sin i går og den var kjempevillig.

Saftig og med sprø svor.

Og for ikke å forglemme å skryte.

Jeg har strøket skjortene som skal på ferie.

Og jeg har trekt rent på sengene.

En skikkelig jubeldag her i huset.

I dag.

 

ps. Og i morgen blir det spennende for da får jeg vite hva de siste blodprøvene mine viser.

 

2 kommentarer
    1. den middagen sååg skikkelig lekker ut ,en virkelig god måte å bruke rester på :=) det blir restemiddag her også i dag for vi hiver heller ikke maten vår .Du er aktive må komme meg litt yt av stoolen jeg også for det er litt igjen å gjøre før julefreden senker seg ,men i dag blir det fysio så får eg være aktiv i morgen ,når reiser dere ttil Australia da

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg