Vi venter

Det er ventedag her hos oss i dag.

Litt forsinket,  er halvparten av vår lille flokk på vei.

Er det noe foreldre liker dårlig så er det vel når våres mest dyrebare er ute i trafikken.

De er ikke ute av tankene våre.

 

 

Jeg har en litt nervøs dag.

Det betyr at jeg er stresset inni meg.

Da er det lett å sette i gang katastrofetankene.

Nå vet jeg at jeg var litt varierende mentalt etter den først diettrunden min.

Det kan nok være slik nå også, uten at jeg skal lage en regel ut av det, så jeg får det hver gang.

Men med lite mat, kan det være at kroppen blir stresset.

Når så alt blir normalt igjen, ja da merkes det.

 

 

Derfor er det viktig å jobbe med disse tankene.

Tenke at det er fysiske årsaker bak.

Av og til hvis klumpen i magen er stor, tar jeg en sånn sur mage tablett og synes det hjelper.

Magen er også litt i opprør nemlig, når dietten er ferdig.

Så vi skylder på dette og jobber med tanker for å roe tankene.

 

 

Isfjorden har fått fjord av is, fjorden er islagt.

Det er det lenge siden vi har sett.

Men det er mars, så varer nok ikke så lenge.

 

 

Jeg har bestilt pizza til oss.

Deilig å slippe å lage mat, når jeg tripper rundt her.

Vi har vært og handlet.

Sengene er klar.

 

Jeg ser for meg at de har kommet frem.

Det er nemlig løsningen for meg, når jeg er litt på tuppa.

Jeg fokuserer på at alt er bra.

Jeg jubler inni meg at de har kommet, inni hodet mitt.

Jeg ser for meg at vi er i barnedåp i morgen, at vi koser oss sammen.

Med de gode tankene skaper jeg bedre forhold i hjernen.

Jeg tenker på at neste uke skal gubben og jeg til Larvik.

Spise ute, gå på hotell, møte venner og bekjente og ukjente.

Jeg tenker at snart er det påskekos og deretter tur til England.

Hele dagen fokuserer jeg på glede og forventning.

Slik skaper jeg ventedagen så god som mulig.

Prøv det du også hvis du er utrolig.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg