Vi er ikke helt der enda, heldigvis.

Jeg har i hodet trodd gubben skulle dra igjen i dag.

Det er jo mandag.

Vi er ikke helt der enda, heldigvis.

Gubben har fri et par uker til.

Men da må jeg forberede meg på 12 dager alene.

Det går nok fint, men jeg må innrømme jeg gruer litt for vinteren, hvis det blir mye snø og dårlig vær.

Men det blir ikke så mange periodene heldigvis.

 

I dag er det mulig å se fjellet igjen.

Gondolen går opp og ned som den bruker.

Jeg har tatt med varmepleddet ut og satt det på full styrke.

Men det er ok, bare jeg får sitte ute.

Foreløpig er jeg lat og gubben arbeider ute.

Altså en helt normal dag her.

Det blir fiskeboller til middag.

 

Lesestabel august 22, Tema Årets utgivelser

Jeg holder litt på med min yndlingsyssel, stabling av bøker.

Det ble lite lest, til meg å være, i juli.

De som ikke ble lest, legges i nye stabler, på vent.

De er så stille i stablene for tiden.

Jeg hører litt mumling og ett og annet fnis og en liten latter, men ingen krangling.

Det er nesten så jeg må gå helt inntil, for å høre noe.

De vet vel at både august og september er ferdig planlagt.

Oktober derimot, vil det nok bli sirkus, for der er ikke tema bestemt enda.

Jeg har igjen noen sider av siste julibok, før jeg begynner på august.

Egentlig fornøyd med at jeg har fått lest noen av de som har ventet i hylla lenge.

I november er det ferietur igjen her, så da håper jeg at jeg får lest flere av de eldre bøkene.

Ja, jeg må jo ha plass til nye, kan du skjønne.

Selv om jeg får bøker, kjøper jeg jo også.

Jeg elsker å kjøpe bøker på impuls og jeg finner også inspirasjon i bokgruppene.

 

Har du fått med deg at jeg har en egen bokgruppe?

Den heter Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

Der kan også forfattere og forlag få reklamere, hvis de ønsker.

Og alle oppfordres til å dele det de leser, for å inspirere andre.

I dag er det også kommet ut en ny utgave av Hverdagsnettmagasinet.

Det er et gratis nettmagasin med mye spennende innhold.

Bokidioten(meg), har der et innlegg, ca side 80.

Ikke om bøker denne gangen, men om å downsize fra hus til leilighet.

 

 

Nå regner det igjen.

Vinden blåser kaldt rundt ørene mine.

Krysser fingrene for at det roer seg for jeg har ikke lyst inn.

Nå skal jeg lese ut Fordi det er bittert og fordi det er hjerte, Usa i 50~ årene og så drar jeg til Russland, 1930~årene.

Tuttapus går inn, det er ikke noe godt værtegn.

Men vi holder ut og vi skaper dagen best mulig.

I dag

PS. Senere i dag, kommer oversikten over de jeg leste i juli.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg